oskmar

Alla inlägg den 2 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 2 februari 2022 16:52

 

Nyss var det dags för lussekatter och nu har jag hunnit till tiden för semlor.

Fy så fort det går!

 

  Solsken i dag!

Dagen har blivit kväll, igen.

Det var strax över 20 grader kallt i morse, således en vacker morron vid soluppgången. 

Men den var inte helt molnfri för det och det blev mera moln så småningom.

Men solen har fått lov av vädergudarna att titta fram under dagen, och det är ju alltid glädjande.

Just nu är det 23,5 grader kallt och i väster är himlen klar och turkosfärgad.

För mig får det gärna vara kallt för då snöar det inte så flitigt, men vad jag kan höra på rapporterna så är det på gång i helgen.

 

Och knappt har man hunnit tugga i sig lussekatterna klart förrän det är dags med semlorna. Ja, på fiken har de kunnat köpa semlor länge men jag brukar försöka hålla på det till fettisdagen i alla fall.

Men bullar för att fylla till semlor har jag bakat i dag, så de är påbörjade och jag är startklar inför fettisdagen.

 

Men nu är det alla möjliga tillvägagångsvägar för att bråka från Putin och hans högra hand Lavrov.

Nu har de börjat skriva brev till olika länder för att hota och att skrämmas, bland annat till Sverige och Finland, med flera.

Jag tycker att det är många otäcka tongångar och hotelser, jag ryser.

USA har meddelat i dag att de sänder trupper, 3000 man, till flera NATO-länder bl a Polen och omplaceringar i östra Europa.

Det är skrämmande tongångar, om inte NATO tänker anfalla så betyder det ju i alla fall att alla står på tårna ovetande om vad Putin hittar på.

Jag hoppas verkligen att de inte gör allvar av sina hotelser.

Vem kunde tro att de skulle tillbaka till kalla kriget igen? Inte jag i alla fall, man tror ju att de någon gång ska lära sig av historien, men icke.

 

Och så han i Nord Korea, han med byxorna, med sina uppskjutningar.

Folket får svälta medan han spenderar pengar för att så småningom göra allvar kanske av sina fantasier om kärnvapenkrig med deras messiler.

Fy sånt vansinne det finns och vilka är det som leker med dessa farliga leksaker?

Jo, de heter män med en gemensam benämning!

Jag hoppas att de får en uppenbarelse nån dag, där det går upp för dem vilka vansinnigheter de håller på med.

 

Dagens namn är: ? Jaha, det står bara Kyndelsmässodagen!

 

Han en riktigt fin onsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards