oskmar

Alla inlägg den 4 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 4 februari 2022 17:00

Det här ser inte så lockande ut, men innan midsommar är det nog borta.  

          

Men, det ljusnar i väster!

   

 

Hej!

Snö har det kommit i natt och idag så det räcker ett bra tag!

Jag har inte rört den ännu mer än sopat av brostegen och stenen framför bron.

Det slutade snöa vid tvåtiden på eftermiddan och jag tänkte gå ut då och försöka peta bort litegrann, men då var det nära en plusgrad och jag insåg att jag får hoppas på minusgrader i morronbitti och att det då går att sopa bort från bilen och lite till.

Det blev lite sprickor i molntäcket sedan snöfallet upphörde, det innebär väl att det blir bättre väder i morron, om vi har tur.

Just nu är det 4,7 minusgrader och jag ser en del luckor i väster på himlen.

Det går åt rätt håll alltså.

 

I dag har Tim fyllt 12 år och jag var bjuden dit, men redan igårkväll insåg jag att det skulle inte gå på grund av vädret, så det fick jag skippa.

Det var första gången sedan han föddes som mitt första barnbarnsbarn, som jag inte var på hans födelsedagskalas.

Men jag fick vara med på ett hörn ändå för Malin såg till att jag fick se när han öppnade en del paket via mobilen och när Freja öppnade sitt paket.

  

Jag inser att jag haft en oändlig tur som har fått vara med om tolv år av Tims födelsedagar. Jag är otroligt tacksam över det, det har inte varit självklart i vissa lägen. Och det är inte alla förunnat minsann att få hänga med sina barnbarnsbarn så länge...

GRATTIS TIM på 12-årsdagen!

 

 

I maj är det Frejas tur att fylla år och då kan det väl ändå inte snöa. Jag får satsa på hennes födelsedag istället.

 

Dagens namn är: Ansgar och Anselm, grattis!

Men jag vågar gissa att det inte finns några som bär dessa namn i dag, men kanske har jag fel.

 

Ha en riktigt bra fredagkväll, vi ses och hej då!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards