oskmar

Alla inlägg den 7 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 7 februari 2022 17:23

 

Så här såg det ut klockan fem ikväll. För en månad sedan var det kolsvart mörker den tiden på kvällen, det går undan nu.

  Solens strålar har gjort gott i dag efter allt snöfall som varit.

 

Hej igen!

Inte en snöflinga idag!!!

Solen har dominerat, visst har det varit lite moln ibland, men solen har föst undan dem.

Man blir verkligen vederkvickt av sånt väder som det varit i dag. Det har varit varannan-dagsväder ett bra tag nu, så nu blir det väl snö i morron då om vi ska följa det chemat fortsättningsvis.

Just nu är det 7 minusgrader, jag ser en och annan stjärna och jag ser månskäran klar och grann. Det bådar gott, hoppas det håller i sig.

 

Och så här såg det ut på förmiddan...

 

I dag var Ingrid och Nils Gunnar hit och drack elvakaffet, det var ett tag sedan.

Ingrid ville att vi skulle göra en gemensam kamsdag på onsdag.

Jag ska in och handla i morron och för en stund sedan pratades vi vid på telefon om vad jag ska köpa. Hon hade ju inhandlat det mesta men det som fattas det köper jag i morron. Hon hade köpt potatis men trodde att det var för lite. Jag köper "pären" i morron så det räcker.   

Vi ska göra dem här nere hos mig, det har vi gjort några gånger tidigare också. Det är ju vettigt att vi slår oss ihop och gör en rejäl gryta och äter dem tillsammans. Det är ju så pass omständigt att göra kams så man vill ju göra många när det sker.

Den maten ser jag fram emot, annars tycker jag att det mesta inte är gott numera, inte ens det jag verkligen gillade förut.

Men jag vet ju vad det beror på, nu äter jag för att överleva och lever inte för att äta. Mina ätstörningar beror på min sjukdom.

 

Jag sitter faktiskt och håller andan när jag skriver, i gårkväll loggade sidan ur fyra gånger och jag måste skriva om, jag var färdig att ge upp.

Hittills har det gått bra, peppar, peppar.

 

Ikväll har jag en spännande kväll på TV, det blir politisk debatt klockan åtta på fyran. Om telefonen skulle ringa då så struntar jag i att svara. Jag är intresserad av politik och missar inga såna debatter. Nu är det dessutom en annorlunda ordning som blir extra spännande.

 

Dagens namn är: Rickard och Dick, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards