oskmar

Alla inlägg den 9 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 9 februari 2022 17:22

Fin soluppgång i morse...

      

Hej!

En fin dag även denna, men lite mindre sol idag, tror jag.

Det bästa av allt, det har inte fallit en enda snöflinga och det har varit bara 3-4 grader kallt.

Just nu är det 2,5 minusgrader och vad jag kan se, moln över hela himlen.

 

Ja, ikväll behöver jag nog inte gå från TV:n och gör mig en smörgås, det känns väldigt överflödigt för jag har ätit tre kamsar till middan och är mer än mätt.

Då var de inte jättestora, jag brukar göra dem modell mindre för att kunna äta tre.

Ingrid kom klockan tolv, vi började med elvakaffet en timme försenat. Då hade jag förberett det mesta av "kamsarbetet" så vi satt och pratade en timme innan vi började, vi bestämde att vi skulle äta klockan tre. Sån bastant mat måste man äta tidigare än vanligt.

Det gick av bara farten när vi satte igång, vi har samarbetat så pass mycket att det flyter på bra.

Hon hämtade Nils Gunnar och tidschemat klaffade perfekt.

Ingrid ville att vi skulle göra en ny omgång på fettisdag. Frågan är om vi hunnit bli sugen på kams redan då igen, det får vi se?

Jag minns när vi bodde i Hoting alla tre systrar och vi packade in oss i bilarna med familjer och åkte till mamma på fettisdagarna, när hon var i sin krafts dagar.

Då var det blodkams som gällde  och ingen gjorde så goda blodkams som mamma. Vi var då tolv stycken runt matbordet plus mamma så hon gjorde två stora grytor med kams.

Jag har hennes recept uppskrivet och det var betydligt större "stöpe" än den vi gjorde i dag, men vi var bara tre som skulle äta, plus uppstekt i morron, som hör till ordningen.

Ja, det är många år sedan nu, men jag har det tydligt inpräntat i skallen och det är härliga minnen, man får leva på minnen nu och det gör jag varje dag.

 

Dagens namn är: Fanny och Franciska, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt bra onsdagkväll, vi ses och hej då!

 


Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards