oskmar

Alla inlägg den 13 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 13 februari 2022 16:35

 

 

 

 

Det har varit lite olika på himlen dag för dag, bland annat så här.

  

 

I dag har det varit blandat väder med ett par ymniga snöskurar. Solen har också visat sig ibland.

Det har varit plusgrader större delen av dagen och jag har spanat på taken flera gånger. Jag vill inte att det rasar snö från dem igen!

Men det är bara en tidsfråga när, från ladugårdstaket har det rasat en hel del redan och mera är på väg.

Just nu är det 0,7 plusgrader och månen är i färd med att tränga sig fram genom molntäcket. Hoppas den lyckas!

 

Jag hörde nyss en ung ryss i Moskva säga att, det är Putins fel om det blir krig. Han sa att det är det farligt att säga, men han chansade ändå. Modigt!

Ja, än är det lika osäkert hur det går, men alla hoppas på det bästa, jag också.

Det har visst lovats att samtalen ska fortsätta, ja hur länge tog det innan "Kalla kriget" upphörde? Och hur farligt nära var det inte då och nära kärnvapenkrig till och med?

Det finns kärnvapenstyckade båtar med i Putins uppladdning nu också.

Finns det inget botemedel som varar för evigt för maktgalna män?

Det skulle göra susen för hela världen! Det bör forskningen rikta in sig på, det skulle vara en stor vinst för alla.

 

Inte visste jag att svenska myndigheter sysslade med att stjäla muslimska barn och till och med sälja dem.

Naturligtvis är inte detta sant utan lögner så det skriker om det!

Vidriga lögner som är mer eller mindre oförlåtliga.

De har spridit filmer över världen där de förklarar hur deras barn stjäls av myndigheter i Sverige.

De stod till och med utanför Sveriges riksdag i veckan och demonstrerade mot Sverige och deras sätt att förfölja och stjäla deras barn.

I går genomförde de en demonstration, jag tror det var i Göteborg.

Jag blev så heligt ilsken över deras påhitt så jag höll på spricka i ren och skär vrede.

Om de inte vill leva efter den svenska lagen, att inte misshandla sina barn, eller utsätta dem för det som de kallar för hedersvåld då tycker jag att de inte har här att göra. När de till och med kan mörda sina barn på grund av det vidriga uttrycket hedersvåld, då hör de inte hemma i Sverige.

Som tur är så finns det i Sverige seriösa muslimer och ledare som insett hur fel lögnarna gör och som försöker sprida det rätta förhållandet till de länder som tror och vill tro på det. De har till och med spridit filmer till sina forna länder med förföljelse av en del som ska föreställa stölden av barnen.

Så vidriga lögner!

  

 

Dagens namn är: Agne och Ove, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards