oskmar

Alla inlägg den 16 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 16 februari 2022 16:53

 

Det här vädret beställer jag till morgondagen!

 

      för nu är jag less på de gråa molnen och snön!

 

En dag igen med oväder! Tidigt på morron snöade det inte, men snart kom det i gång på fullaste allvar.

Men det har inte snöat lika ymnigt som under dagen i går, men det som kommit har kommit på tvären i dag också.

Just nu är det 7,8 grader exakt samma som i morse och som under dagen, men blåsten har gjort att jag har närapå "frusit ihjäl".   

Just nu är det uppehåll i snöandet, men inte uppehåll på blåsten.

 

Klockan nio i morse gick jag ut och tog tag om snöspaden. Jag hade gruvat hela morron, för drevsnö är inte speciellt rolig. Men det ska ju inte vara roligt varenda dag heller.

Jag hade skottat runt bilen så mycket som jag kunde styra ihop den och framför bron. Och då hörde jag plötsligt en traktor och Michael uppenbarade sig, det var det bästa som hänt i dag. Jag som trodde jag var helt ensam här nere idag, jag och snön.

Vid det laget frös jag så mycket att jag var tvungen att gå in och värma mig och göra elvakaffet.

Efter det var jag ut en sväng till och tog det som traktorn inte kommit åt.

Så idag har jag fått en rejäl portion frisk luft och det är ju nyttigt. 

Men sedan jag kom in har jag frusit och fryser än. Det känns som om jag har all den friska luften invärtes, är det nyttigt tro?!

 

Det var ju idag som de trodde att Putin skulle slå till mot Ukraina, men än har det inte skett.

Han går säkert omkring och njuter av att han satt en hel värld i närmast "kaos". Han känner sig nog större än någonsin som har lyckats skrämmas så till den milda grad att allt handlar om honom och hans dårskaper. Fy för trollen!

 

Dagens namn är: Julia och Julius, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards