oskmar

Alla inlägg den 18 februari 2022

Av Elsa Mårtenzon - 18 februari 2022 16:51

 

Här hade månen snart  gjort sitt när klockan var halv åtta i morse...

  

Efter en stjärnklar natt med månsken så blev det en lika klar dag med solsken.

Det var över 21 minusgrader i morse, men under dagen har det varit omkring 8-10 minusgrader.

Snön har glittrat i solskenet och det har var jättegrant hela dagen.

Och det finns mycket snö som det kan glittra på, jag skulle tro att det är en del över en meters snödjup nu. Det är ett bra tag sedan det var omkring 85- 90 cm och det har kommit en hel del efter det.

Jag tänker inte mäta, det har varit yrväder så den är inte orörd heller, jag gissar.

Just nu är det 15,2 grader kallt och himlen är precis lika ren från moln som under dagen. Så kunde det gärna få fortsätta för mig.

 

Min klara sol går åter upp för alla som för dig...

  

Nu har jag sett nyheterna på Efter fem och de säger att läget i Ukraina är lika oroligt och ovisst om fortsättning ännu. Och Putin fortsätter med sina lögner som han alltid gör, istället för backning av trupperna så har han istället trappat upp antalet jättemycket nu.

Nu pågår ett möte med västvärldens "toppar" som tydligen Putin också skulle ha deltagit i men han har vägrat, han säger att det är för västorienterat.

Det verkar vara ett möte som återkommit årligen, så även i år och det passade inte "den store Putin" i år. (Jag har missat vilket sorts möte det är frågan om, kanske OSSE)

 

Nu förekommer även skjutningar i Ukraina, mellan ukrainare och ryssar. (inte Ukrainare, det har jag nog missuppfattat) Putin söker anledning att kunna gå in och sedan skylla allt på Ukraina.

Hela världen oroas över det som sker och vad som kommer hända och vad det kommer innebära.

 

I dag har jag inte gjort rätt för saltet i gröten ens, men jag äter gröt sällan så det kommer jag inte lida av. Det är tur att jag är min egen chef annars blev jag väl uppsagd för att jag varit lat, men Luther har grymtat på min axel.

 

Halv fem ikväll och solen färgar himlen i rosa innan det går ner för dagen...  

  

Tänkvärt:

"Tänk hellre på hur bra du har det, 

än på hur bra du skulle ha det om"...

 

Så sant som det är sagt, det första mår man nog bättre av.

 

Dagens namn är: Frida och Fridolf, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin avslutning på fredagens kväll. vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards