oskmar

Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Mars 2020 03 17 blandar väder

Av Elsa Mårtenzon - 17 mars 2020 16:48

 

Ett moln, modell lite större...

 

 

Under dagen har det varit olika väder från timme till timme, ibland snöskurar och ibland solsken och flera plusgrader med takdropp.

Morgonen började med helgrå himmel men från mitten av dagen har solen lyckats tränga undan molnen då och då.

Just nu är det 4 plusgrader och blåst, det har blåst hela dagen.

Det är för tillfället många luckor i molntäcket med himmelsblå färg.

 

Jag har varit på sjukan i dag och tagit prover och fått dropp med skelettförstärkande. 

Överallt dit jag varit i Dorotea var det handsprit framme och personalen gick och torkade handtag och bänkar med sprit på grund av coronapandemin.

Och jag hade med mig handsprit i bilen som jag använde mig av.

Vad jag vet har det inte kommit någon smitta till Dorotea, ännu, men det är glädjande att de tagit till skyddsåtgärder, det är bra att det tas på allvar.

 

Igår fick jag en betalningspåminnelse från Telia och där de hotar mig med inkasso.

Jag ringde dit i dag när jag kommit hem från Dorotea och fick sitta i telefonkö i 45 minuter.

Till saken hör att jag brukar betala mina räkningar i tid alltid och vill inte ha med inkasso och kronofogden att göra så jag var lagom förbaskad när jag äntligen kom fram.

För egentligen har jag betalat för mycket för februari. Jag har betalat 1 139 kronor och ska egentligen betala bara 496 kronor.

Men det kom en räkning till strax före det jag skulle betala för februari där det stod:


 "Ursäkta röran, vi bygger om!

Sitt lungt i båten och betala fakturorna som vanligt, allt blir rätt i slutändan när vi är klara med bytet av fakturasystem!"

Då tänkte jag att jag betalar den första på 248,- och den sista på 643,-, de kommer ju att rätta till det så det är ju ingen fara med det. 

Jo, pyttsan, då kommer det en påminnelse och hot om inkasso.

Än har jag inget besked för hon påstod att de hade teknikproblem i dag så hon kunde inte rätta till det.

Men jag ringer igen i morron, sitter i kö och löser korsord som i dag tills jag får svar!

Räkningen skulle vara betald till på torsdag och påminnelsen kom igår.

Förra vintern fick jag ett meddelande från dem att jag hade slut på surf, jag ringde dit och sa, vad är det frågan om?

Det hade inte hänt förut och jag hade inte varit ute på nätet mer än vanligt. Den killen kollade upp det hela på direkten och det var ju fel och han bjöd på nästa månads räkning som kompensation. 

Det var ju sjyst, men tjejer är fegare och inte lika lätta att ha med att göra.

Jag är ledsen att säga det, men det är min erfarenhet.

 

Dagens namn är: Gertrud, grattis till er som heter så!

 

Gertud har förekommit i Bellvik, det är en dotter till Herbert och Viola Östlund i Bellvik.

Hon bor Gävle och var mig behjälplig när jag skrev Bellviksboken, med kartor, hon har jobbat på Lantmäteriverket i Gävle och hade tillgång till kartor bland annat.

 

Ha en fin tisdagkväll, vi ses!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 15 juni 17:19

  Halv sju i morse, med mörka moln som resulterade i regn efter ett tag.      Dagen började med en grå himmel och sedan regn, men halva dagen, eftermiddan, har det varit växlande molnighet med solsken och varmt. Just nu skiner solen och det...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 14 juni 16:34

  Halv sju i morse, det är inte svårt att titta ut på en stilla sjö, jag njuter av hela mitt hjärta när jag tittar ut!        Oj, vad vädret varit ombytligt i dag! Ena stunden har regnet stått som spön i backen och i nästa stund har sjön v...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 13 juni 18:15

  Sjön före hagelskuren, det såg lite lurt ut.      Modemet tålde inte åskvädret så jag har varit tvungen be Laila komma och hjälpa mig och nu kom jag ut på Nätet.      Innan himlen mörknade på riktigt.      Det var så varmt och s...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 12 juni 16:38

Ingen dag med strålande sol har det varit, men den får väl duga ändå. En del tjocka moln från morron men det var en del ljusare fläckar också. På eftermiddan har det varit blandat med moln och sol. Just nu är det 14 grader varmtoch sjön ligger so...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 11 juni 16:46

  Halv sju i morse och sjön glittrade så fint emot mig i solskenet när jag tittade ut!        Halv åtta i morse och bagarstugan badar i morgonsolens sken.      I dag har det var ostadigt väder hela dagen med regnskurar stup i kvarten,...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards