oskmar

Direktlänk till inlägg 21 mars 2020

Mars 2020 03 21 bästa dagen hittills

Av Elsa Mårtenzon - 21 mars 2020 16:56

 

Solens strålar värmde skönt i dag!

 

Vilket kalasväder det varit i dag!

På sena eftermiddan blev det lite grumligt på himlen men till dess strålande sol, varmt och vindstilla.

Det här har varit absolut bästa vårvinterdagen hittills, enligt mig.

Just nu är det 1 plusgrad och en hel del moln på himlen vid det här laget.

 

Jag har varit ute riktigt länge i dag och det var så skönt när solen värmde som den gjorde. Hoppas att det blir många såna dagar nu framöver.

 

Men nog är det lite lustigt, att nu när de sagt att vi ska hålla oss hemma, då känner jag mig mera ensam än annars.

Jag som är så van att vara ensam och knappt tänker på det.

Men jag är det gärna och beklagar mig inte över det, det är ju en bagatell i sammanhanget.

Och vad lyckligt lottade vi är vi som inte bor i Stockholm, mitt i smitthärden!

Stockholm är för övrigt inget jag saknat någon gång, det räcker att man varit dit och hälsat på några gånger.

 

Det har varit mycket information om coronan i dag också och det är det just nu också, på radion.

Jag retar mig inte på det som en del gör och beklagar sig över att det är överdrivet och för mycket tjat om det.

Jag tycker tvärtom att det är vår förbannade skyldighet att hålla oss informerade.

Och leva efter de föreskrifter vi får.

Men, jag ska ta tillbaka att jag drog till i går med för många som berördes av Volvos stängning av sina fabriker. Det var inte så många som jag skrev och jag tar tillbaka det.

 

Jag har haft ett besök i dag och det var redan klockan sju i morse. Det var välkommet och var av högsta nödvändighet. Det var Anders och han har alltid kommit tidigt på morron. Han kunde ha kommit redan klockan halv fem på morron för då klev jag upp, då var jag less på att ligga vaken, det hade jag gjort sedan halv tre i natt.

Jag har inte legat under dagen för det, för vacker dag för det. Och det gör jag inte annars heller om än det skulle hagla småspik, jag är så rädd om alla dagarna och vill uppleva dem i vaket tillstånd.

 

Jag har också pratat i telefonen i dag, både med Ingrid och Gunnel.

Så inte är det synd om mig, dagen bara försvann!

 

Dagens namn är: Bengt, grattis till er som bär det namnet!

 

Jag har två kusiner som heter Bengt, en bor i Australien och en i Dorotea, men födda i Bellvik.

 

Ha en riktigt bra lördagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 15 juni 17:19

  Halv sju i morse, med mörka moln som resulterade i regn efter ett tag.      Dagen började med en grå himmel och sedan regn, men halva dagen, eftermiddan, har det varit växlande molnighet med solsken och varmt. Just nu skiner solen och det...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 14 juni 16:34

  Halv sju i morse, det är inte svårt att titta ut på en stilla sjö, jag njuter av hela mitt hjärta när jag tittar ut!        Oj, vad vädret varit ombytligt i dag! Ena stunden har regnet stått som spön i backen och i nästa stund har sjön v...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 13 juni 18:15

  Sjön före hagelskuren, det såg lite lurt ut.      Modemet tålde inte åskvädret så jag har varit tvungen be Laila komma och hjälpa mig och nu kom jag ut på Nätet.      Innan himlen mörknade på riktigt.      Det var så varmt och s...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 12 juni 16:38

Ingen dag med strålande sol har det varit, men den får väl duga ändå. En del tjocka moln från morron men det var en del ljusare fläckar också. På eftermiddan har det varit blandat med moln och sol. Just nu är det 14 grader varmtoch sjön ligger so...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 11 juni 16:46

  Halv sju i morse och sjön glittrade så fint emot mig i solskenet när jag tittade ut!        Halv åtta i morse och bagarstugan badar i morgonsolens sken.      I dag har det var ostadigt väder hela dagen med regnskurar stup i kvarten,...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards