oskmar

Direktlänk till inlägg 22 mars 2020

Mars 2020 03 22 mycket moln

Av Elsa Mårtenzon - 22 mars 2020 16:37

 

Det här är en bild från i går, det har varit betydligt mera moln i dag.

Det har gått bra det också, ingen dag är den andra lika, varken vädret eller annat...

 

 

Inget solsken i dag! Men vadå - solskensdagarna kommer, det kan inte vara solsken alla dagar.

Den har försökt tränga sig fram ibland men inte lyckats särskilt bra, jag har sett den bakom molnen i alla fall av och till.

Det har varit ett par plusgrader under dagen, i morse var det 2-3 minusgrader.

Just nu är det 0,6 plusgrader och jag skymtar lite blått här och där på himlen.

 

I dag har det varit väldigt lungt, ett telefonsamtal - som inte var så muntert direkt men jag hoppas på den bästa utgång!

 

Jag var ut mitt på dagen på en promenad, ingen blåst så det var riktigt skönt i dag också.

 

För övrigt har jag haft sällskap av TV på morron och under dagen av radions P1 och inte blir jag dummare av det sällskapet.

Nej, jag håller mig ajour med händelserna i Sverige och i världen och det är nyttigt.

Om än det är mycket tragiska nyheter för det mesta, så är det min skyldighet att veta och att inse att jag har all anledning att vara tacksam över min situation.

Samt att hoppas på att många, många flera än jag får anledning att känna på bättring och kunna vara nöjda med sin tillvaro.

 

Men jag måste även få vädra min ilska över tingens ordning just nu.

Jag läste en rubrik i går, som hade satts av Expressen utifrån en intervu de gjorde.

Där den intervjuade yttrade sig ungefär så här: 

Egoister! Kan ni inte tänka på oss!

Det rörde sig så klart om fjällturisterna i Åre, som dragit dit coronasmittan, inte mindre än nio smittade bara igår. 

Och hur många hade de hunnit smitta? Som ska smitta vidare.

 

Håll er hemma innan all sjukvårdspersonal faller som furor i stormen!

Hur kan man vara egoistisk och bara tänka på sig själv och sitt eget höga nöje i den här situationen?

Jag känner verkligen med sjukvårdsperonalen som förväntas stoppa för den här oväntade utvecklingen.

I Stockholm hade de det tufft nog innan detta och fick ändå kastat över sig att det skulle dras ner med 200 läkare och 600 undersköterskor, som hon Svenonius (M) försvarade med att det skulle effektiviseras.

Samma kvinna har nu stått framför kameran i TV beklagat att inte resurserna räcker till på långa vägar.

Då är det svårt att inte kommentera hennes uttalanden alldeles för mig själv.

Och det gjorde jag med eftertryck!

En del är som gåsen, det bara rinner av dem de fel som de gör och de låtsas som att det inte hänt. Det går nog bra om man är nog munvig, som hon.

 

Sedan när jag läser om de här "stackarna" som blir sååå frustrerade över att de inte kan umgås nu på grund av smittorisken.

Och herre jösses, hur kan man bara klaga över såna bagateller?

Jag har varit ensam i över sex år nu och inser att det är jag minsann inte ensam om och det är något som man får göra det bästa av, själv. 

"Kvirhôka!

 

Dagens namn är: Kennet och Kent, grattis till er som heter så!

 

Ha en bra fortsättning på söndagens kväll, vi ses!

 
 
Ingen bild

marita

23 mars 2020 16:37


Jag kunde inte ha uttryckt det bättre över alla egoister. Och för övrigt läser jag din blogg med nöje.
Marita i Askersund

Elsa Mårtenzon

23 mars 2020 16:53

Tusen tack Marita! Det är alltid roligt att få ett uppmuntrande ord.
Ha en riktigt bra fortsättning på dagen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 15 juni 17:19

  Halv sju i morse, med mörka moln som resulterade i regn efter ett tag.      Dagen började med en grå himmel och sedan regn, men halva dagen, eftermiddan, har det varit växlande molnighet med solsken och varmt. Just nu skiner solen och det...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 14 juni 16:34

  Halv sju i morse, det är inte svårt att titta ut på en stilla sjö, jag njuter av hela mitt hjärta när jag tittar ut!        Oj, vad vädret varit ombytligt i dag! Ena stunden har regnet stått som spön i backen och i nästa stund har sjön v...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 13 juni 18:15

  Sjön före hagelskuren, det såg lite lurt ut.      Modemet tålde inte åskvädret så jag har varit tvungen be Laila komma och hjälpa mig och nu kom jag ut på Nätet.      Innan himlen mörknade på riktigt.      Det var så varmt och s...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 12 juni 16:38

Ingen dag med strålande sol har det varit, men den får väl duga ändå. En del tjocka moln från morron men det var en del ljusare fläckar också. På eftermiddan har det varit blandat med moln och sol. Just nu är det 14 grader varmtoch sjön ligger so...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 11 juni 16:46

  Halv sju i morse och sjön glittrade så fint emot mig i solskenet när jag tittade ut!        Halv åtta i morse och bagarstugan badar i morgonsolens sken.      I dag har det var ostadigt väder hela dagen med regnskurar stup i kvarten,...

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards