oskmar

Alla inlägg den 25 oktober 2021

Av Elsa Mårtenzon - 25 oktober 2021 18:37

 

I kväll bjuder jag på en färggrannare bild än vad dagen i dag kunnat bjuda på-

  

 

Dagen har varit så grå den kan bli vädermässigt. En stor del av dagen har det varit dimma, det har jag aldrig gillat för då känner jag mig instängd.

Jag har inte sett skymten av sjön ens och då blir utblicken inte lång sträcka.

Det har varit uppehållsväder med takdropp och flera plusgrader.

Just nu är det 0,9 plusgrader och kolsvart himmel.

I går kväll såg jag skymten av månen men det finns det ingen chans att göra ikväll.

 

I dag fick jag sällskap av Ingrid och Nils Gunnar vid elvakaffet.

De hade varit i Ås på konfirmation igår, en av Johans flickors konfirmation.

Då kom jag ihåg min egen konfirmation och hur överraskad jag blev när farmor hade köpt en klocka åt mig i konfirmationspresent.

Förvånad därför att det något som jag absolut inte hade väntat mig. Det var inte vanligt på den tiden, det sågs väl inte som nån bragd att konfirmeras, det hörde till ordningen bara. Jag tyckte att den var så fin, en liten rektangulär klocka i guldouble.

Första kvällen låg jag och tittade på tills jag somnade. Man var inte så bortskämd med presenter då.

 

I helgen har det bara handlat om rapparen Ejnár på alla nyheter, det har blivit lite tjatit för en som inte varit eller är det minsta intressserad av rap.

Jag kan inte tycka att det är musik eller bra på något vis, jag är nog inte i den åldern för att digga rap.

Men nu vet jag faktiskt lite mera om den så kallade konstarten efter det här mordet. Han var nog inte så oskyldig själv och därför fick han sätta livet till.

Umgås man i de kriminella kretsarna och har varit en av dem får man nog beräkna både ett och annat. För bara ett par veckor sedan var han inblandad i ett stort knivbråk bland dessa gäng.

Jag tyckte att det såg skrämmande ut när jag såg vilka som hyllade honom med blommor och tända ljus på mordplatsen. Det var tonåringar i de lägre åldrarna de flesta. Med tanke på vad hans texter innehöll så borde föräldrar vara rädda över hur de glorifieras de som hyllar våld och mord.

Nej de är farliga för ungdomar deras texter, de kan insperas att delta i den världen där våldet är vardagsmat, samt att de tjänar grova pengar ju grövre texter de kan bjuda på. Huvva!

 

Dagens namn är: Inga och Ingalill, grattis till er som bär de namnen!

 

Ha en bra måndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards