oskmar

Alla inlägg den 29 oktober 2022

Av Elsa Mårtenzon - 29 oktober 2022 17:12

 

Det började med solsken och rätt mycket blå himmel- efter en regnskur under tidig morron, eller under sena natten.

  

I dag har det varit vita vågor på sjön, men även lite lagom blåst sedan den hårda blåsten avtagit.

Det har varit nordvästliga vindar och därför kylslagna, det har blåst genom märg och ben när man varit ute.

Solsken har vi haft, en regnskur på morron, ganska blandat i dag alltså.

Just nu är det 2 grader varmt om man ska kalla det för varmt?

Det har börjat skymma, men jag ser ännu att himlen är fri från moln. Kanske blir det en stjärnklar natt?! I väster är himlen guldfärgad, den nyansen skapar solens nedgång och det är så vackert.

 

Det har inte hänt något särskilt i dag men jag har hållit igång hela dagen.

Jag har ju en stegräknare på mobilen så det gäller att få till ett godkänt resultat.

Men då får jag ju inte glömma att stoppa den i fickan, det händer också ibland. Då får jag känna efter om jag gjort rätt för mig, eller inte.

I flera år har det funnits ett mått på hur många steg om dagen man bör gå för sin hälsas skull. I går morse hörde jag på TV- morron att det räcker fullt ut med 6000 steg för att man ska ha säkrat dagens mått.

Alltså har de prutat hela 4000 steg då, då får man känna sig lugn då om man fuskar ibland.

Ja, man gör väl som man vill och känner för, men ett är säkert att de dagar jag rört mig en hel del mår jag bättre än om jag skulle ha suttit i en fåtölj och degat, det är hälsovådligt är jag övertygad om.

Så det gäller att gno på i den takt man kan!

 

Blåsigt påsjön i dag, blev blåsigare senare men då var jag inte ut och fotade, tyckte det var kallt.

  

 Dagens namn är: Viola, grattis till er som det namnet!

 

Ha en fortsatt bra lördagkväll , vi ses!

 

Ibland sken solen helt ostört.

Hej då för den här kvällen!

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards