oskmar

Alla inlägg den 19 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 19 januari 2019 17:55

 

Så här såg det ut när solen hade börjat att dra sig tillbaka för dagen...

 

 

 

En dag med med både sol och snö.

Det var omkring 20 grader kallt på morron men sedan under dagen har det varit betydligt mindre kallt, ett tag var det bara sju grader.

Omkring halv tio på morron kom det helt plötsligt en ymnig snöskur, ungefär 3 cm. 

Lika plötsligt som den kom lika hastigt försvann den och efter det kom solen.

Just nu är det 16,5 grader kallt och månen övervakar mig även i kväll genom rutan där jag sitter. Det känns tryggt!

 

Första fikagästen hade jag redan klockan åtta i morse. Däremot fick jag inget sällskap till mitt elvakaffe, det blev jag ensam om.

Men halv fyra kom Nils Gunnar och Ingrid och hälsade på.

För en stund sedan ringde Norton och frågade om de fick låna en bankare. Det visste inte jag vad det var, det fick han förklara.

Jo, det var en köttyxa, som de i Knackaitorpet inte visste vilket namn den saken hade.

Jag trodde naturligtvis att det var Norton som inte hade något namn på den. Men det var det inte för pappa kalla den för bankare sa han.

Ja se där, det var jag som inte hade lärt min son vad det hette, mitt fel.

 

När jag såg på Talang på TV i går kväll så flödade tårarna på mig. Och det var när han från Piteå framförde sin sång. Vilken talang!

Sån röst och sådan inlevelse, man kunde ju tro att han var skolad i flera år.

Men när en i juryn frågar var han tränat sa han, att i bilen brukade han sjunga, till och från jobbet.

Han var 46 år och hade hållit denna begåvning för sig själv i stort sett. Otroligt!

Han bör ha en karriär i antågande från och med igår. Han gick direkt till final. 

 

Nä, nu ska jag se nyheterna och skriver inte mera nu.

 

Dagens namn är: Henrik och jag säger grattis till alla som heter Henrik!

 

Ha en fin fortsättning på lördagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards