oskmar

Direktlänk till inlägg 20 april 2024

April 2024 04 20 Sol ibland och moln ibland

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 20 april 17:43

 

Kvart över sex i morse och jag anar vilken sorts väder det blir i dag, inte det sämsta.

    

Lite blandat på himlen idag men kallblåst som inte lockade till att hålla sig utomhus. Jag var ut på en promenad på eftermiddan men frös in tidigare än jag tänkt mig, det blåste rätt i genom kläderna, tyckte jag.

Just nu är det 2,4 plusgrader, ganska ljus himmel med tunna molnskyar här och där och fortsatt blåst.

 

Nu när klockan hunnit bli kvart i åtta så har det blivit 0,6 minusgrader och ganska klart på himlen.

      

Jag har inte åstadkommit mycket nytta idag, hade bestämt för att baka en omgång bullar, men tappade lusten och de är ogjorda.

Har gjort mig en äppelpaj igen med vaniljkräm till och den gick ner som alltid när det gäller efterrätter.

 

    

På eftermiddan fick jag främmande, Nils Gunnar och hans son Johan kom och hälsade på. Det var länge sedan Johan var hit och det var sååå roligt att träffa honom och vi hade så mycket att prata om.

Nu far vi hem, sa Nils Gunnar så småningom och så gick han ut i bilen och satte sig. Men då hängde jag med Johan till hallen och där stod vi och pratade så länge att Nils Gunnar kom in igen och hämtade honom för de skulle hem och laga mat. 

Det var mitt fel som håller efter och pratar så länge jag har en möjlighet.

  

 

  

I kväll ska det avgöras om kongressen i USA säger jag till Urkraina- stödet som debatterats i månader. Jag håller tummarna för nu är Ukraina riktigt illa ute när det gäller hjälpen mot ryssarna som bara raserar och förstör och med människoliv som faller för kriget.

      

Dagens namn är: Amalia, grattis till er som heter så!

 

Och grattis till Gunnels första barnbarn som bär det namnet!

    

Amalia var min mormors andra namn och det var därifrån som Gunnels och  Björns barnbarn fick sitt namn.

 

Ha en fortsatt fin lördagkväll, vi ses!

 

Halv tio igårkväll före mörkrets inbrott, då bjöd himlen på en fin rosa färg.

Hej då!       

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 11 maj 16:53

  Klockan sex i morse var solen redan högt på himlen!      För det mesta har det varit solsken idag, ibland har molnen skymt solen men inte så länge. Det har inte blåst som igår och det var därför riktigt skönt när jag var ut på min vandring....

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 10 maj 16:46

  Just nu, solen strålar!        Det har varit växlande molnighet under dagen, men med mycket solsken. Det har blåst småspik och idel kalla vindar från norr, jag har hållit mig inomhus. Just nu är det 6 plusgrader och endast några lätta s...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

  Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.        Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också. Och nu var jag ut och kollade och vis...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 8 maj 16:09

  Upplyftande start på dagen, nää, tvärtom!    Nää, vintern hade inte rasat ut, den bara lurades. Det snöade hela natten och det har snöat hela dagen i dag. I morse låg det nog 5-6 cm snö framför bron och då var det ett par minusgrader. I...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 7 maj 16:23

En solig och härlig dag igen!       I morse var det frost i gräset som var snöfritt och vid halvtolv tiden igårkväll var det ett par grader kallt, en ganska kylig natt förmodligen. Men desto grannare har dagen varit, har glömt att kolla termomete...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards