oskmar

Direktlänk till inlägg 11 april 2024

April 2024 04 11 växlande molnighet

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 11 april 16:21

 

Det är väl det här som kallas, att det våras!

  

En solig morron byttes ut till en dag med både sol och moln. Plusgrader från morron till kväll, kanske även under natten.

Nu är himlen helgrå så grå den kan bli, det väntas annat väder för fredagen vad jag kan förstå.

Just nu är det 5,3 plusgrader, under dagen har det varit 9-10 på plussidan.

  Först sol sedan moln, ombyte förnöjer, men om jag får välja så väljer jag sol.

    

I dag har jag följt schemat och gjort torsdagsstädningen. Sedan var jag ut och flyttade snöraset framför bron, en liten bit, försökte också släta till de djupa spåren som blivit ut i från huset till vägen.

Efter det har jag pratat med Maria, ett långsamtal. Har också pratat med Nils Gunnar. Det är den kontakt jag haft med omvärlden, men inte omvärlden vida omkring, det har skett bara på TV och radion, tur att det finns såna apparater, för mig så att jag får hänga med.

    

Nyss har jag sett ett inslag med Sverker Olofsson på Efter Fem, där han ondgör sig över bankerna, med all rätta.

Han säger att det är på tiden att bankerna tar sitt ansvar när det gäller alla bedrägerier mot äldre bankkunder och att det enda som hjälper är att de ändrar i sina system så att det inte går att föra över tusentals kronor från ett konto till kriminella utomlands.

En expert uttalade sig sedan, expert på it-system, som säger att det är fullt möjligt att bankerna tar itu med dessa bedrägerier omedelbart, de har både kunskapen och ekonomiska resurser för det.

Man kan verkligen fundera på varför det inte görs???

Jag har haft nu två dagar i följd med samtal från både Maldiverna och Afganistan. Jag har inga bekanta i dessa länder så jag behöver inte betvivla om att det är kriminella som ringer. Ibland har de ringt på nätterna och från alla möjliga olika länder, jag svarar aldrig, men raderar och blockerar så fort jag hinner, men det slutar aldrig, det är nya hela tiden.

Idag är det så att jag tycker att bankerna tillhör de kriminella som inte gör något åt det.

          

   

Växlande molniVäxlande molnighet halva dagen i alla fall.

        

Dagens namn är: Ulf och Ylva, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

De får bli en soluppgång som avslutning ikväll också!

Hej då!         

 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 28 april 16:19

  Klockan sju i morse anade jag solen bakom molntäcket!      Söndagen har haft aprilväder hela dagen, alla sorter. Snöfall, regn och solsken. I morse när jag tittade ut vid sextiden var det vitt på taken igen, men det försvann ganska snabbt...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 16:44

  Tråkväder i dag också...      Det är andra gången jag skriver här idag, fredagstexten blev en dag försenad, så går det är inte haspeln är på. Men inte mitt fel!      Det har varit grå himmel och snöskurar idag också, snöskurarna på mo...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards