oskmar

Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 13 mars 2019 15:55

 

Gråväder och grinigt, inte särskilt upplyftande...

 

 

Jag åkte hemifrån igår kvart över tolv och kom hem i dag kvart i två, vädret från igår och till i dag har gjort en helomvändning.

Igår var det strålande sol från klar himmel och idag snöar det och blåser, inte vidare bra sikt således idag, snön yr åt alla håll.

Just nu är det 4,5 grader kallt, men det känns som mycket mera på grund av blåsten.

 

Hem ljuva hem!

Jag har varit utan både radio och TV och känt mig lite avstängd från yttervärlden, förutom mobilen då förstås.

Ingen kan skylla mig från att inte trivas hemma, jag längtade hem redan innan jag åkte, har varit på Lycksele lasarett. Jag har varit där en del och alltid har jag frusit där, även den här gången.

Jag har ju firat både jul, nyår och pingst där, men hemma är bäst så klart.

Men vilken lycka att det finns, det har jag absolut inget emot. Det här besöket var planerat sedan i november, inget akut alls.

Jag hade inte ätit mat sedan klockan fyra på söndag tills i dag klockan tre och jag gjorde en mjukstart med en gröt. Men konstigt nog har jag inte på hela tiden haft någon hungerkänsla alls. Nä, nu blev det för mycket om mig.

 

 

Ja, i kväll blir det spännande att se nyheterna som jag inte gjort sedan tisdagsmorron.

Har inte mycket reda på vad som hänt.

Därför tänker jag sluta här för orden fattas mig denna kväll.

 

Dagens namn är: Greger, han var en torgen tunnbrödsköpare hos mig, han har nu lämnat sin vandring på jorden och Bellvik.

Grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en bra onsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards