oskmar

Alla inlägg den 22 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 22 mars 2019 16:16

+  

I gårkväll var det fullmåne och den var kopparfärgad och väldigt stor och grann när den klev över bergkammen. 

Men det här är januaris fullmåne, den duger den också, eller hur?

 

 

Solen har gjort flera försök att pressa sig genom molntäcket men inte lyckats. Det har varit plusgrader hela dagen och droppat från taken, de tak som snön ligger kvar på.

Tövädret tär på snön, men det gjordes det för ett tag sedan också, men det kom minst en halvmeter snö efter det.

Jag tar inte ut något i förväg, det kan bli mera av den vita varan.

Just nu är det 5 plusgrader och jämngrå himmel och det blåser i trädkronorna men inte så mycket som i går.

 

I dag har jag varit helt själv och telefonen har varit helt tyst också. 

Kontakten med yttervärlden har varit via radion, TV och datorn. Det är inte så illa, det är mycket jag fått reda på i dag på det viset. Både intressanta händelser och händelser som jag helst inte skulle vilja förekom, men det är inte jag som skriver dagordningen ute i vida världen eller i Sverige.

Det pågår mycket nu i den politiska världen, både förslag partiledare, partikongress, försök att ändra den politiska kartan i Sverige och mycket mycket mer både i Sverige och i omvärlden. För att inte tala om den eviga Brexitfrågan, som det nu begärts förlängning för och som beviljats. Vi får väl se vad det blir för resultat på de två veckornas förlängning.

Jag tycker Theresa May går mer och mer framåtlutad och stegen verkar bli tyngre för varje motgång i parlamentet, att hon orkar är det många flera än mig som undrar.

Ingen avundsvärd sits hon har.

Jag frågar mig, om de hade vetat hur invecklat detta skulle bli- hade de röstat för Brexit då? Tveksamt!

 

Dagens namn är: Kennet och Kent, grattis till er därute med dessa namn!

 

Ha en fortsatt fin fredagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards