oskmar

Alla inlägg den 27 mars 2019

Av Elsa Mårtenzon - 27 mars 2019 16:46

 

Bullbak i dag, men, borde väl varit ute i solen istället...

 

 

 

Det är lätt att tro att nu har våren gjort sin intåg även hos oss häruppe, åtminstone början till vår. Det har varit jättegrant väder och flera plusgrader, lite moln på förmiddan, men sedan har solen strålat.

Just nu är det 4,5 grader varmt i skuggan och inga moln alls.

Men det är skandal att jag inte varit ut det minsta lilla på hela dagen, jag har bara hållit mig inomhus och bland annat bakat bullar. Men jag ska ta igen det under de dagar de som kommer.

 

Men nu går väl skammen på torra land ändå! I dag har ekobrottsmyndigheten gjort en polisrazzia på Swedbanks huvudkontor i Stockholm.

De har tydligen en rejäl byk att tvätta efter sina handlingar med penningtvätt åt kriminella och lögner och förnekanden om att inte känna till. Och nu även för

insiderbrott. Fy vilka oärliga djupingar det finns, vem går det egentligen att lita på?

Razzian har pågått sedan klockan nio i morse och pågår än när klockan närmar  18.00

Swedbanksaktien har nu gått ner med 11%!

 

I dag har det väckts åtal mot den liberala politikern som hyrt lägenhet av sin man, som hade en hyra på runt 2000 kronor, men hon har tagit ut 13 000 per månad för hyran av  riksdagen - skattebetalarna. Nu har det även visat sig att hennes man har bott i lägenheten också.

Detta betraktar jag som ren stöld av skattapengar. Hur kan man ha samvete att bära sig åt på detta vis? 

Dessutom tycker jag, att med den lön hon haft som riksdagledamot har råd att betala hyran själv.

Nu ska hon dessutom sitta som politisk vilde i riksdagen, har gått ut ur liberalerna, enligt hennes tidigare uttalande i frågan och uppbära riksdagslön.

Nu får de banne mig rensa upp i de frikostiga reglerna som de lever efter innan politikerhatet ökar ännu mera!!!

 

Dagens namn är: Rudolf och Ralf, grattis till er därute som bär de namnen!

 

Ha en fortsatt bra onsdagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards