oskmar

Alla inlägg den 1 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 1 april 2019 16:40

 

Ibland skiner solen och det är klarblå himmel, för att i nästa stund kan det komma en riktigt tät snöskur. Det är aprilväder det!

 

 

 

Från sängen i natt kunde jag beskåda en stjärnklar himmel och det var ju härligt.

När morgonen randades var det inte mycket av det som var kvar, men längs horisonten i öster var det en knallröd soluppgång. Jag såg inte solen men den färgade himlen vackert röd innan första snöskuren kom.

Under dagen har det varit aprilväder vilket innebär flera sorters väder och plusgrader.

Just nu är det lite ljusare fält på himlen här och där och solen försöker tränga sig fram.

Den är välkommen!

Och, nu skiner solen så grant! För tillfället...

Det är i skrivande stund 5,7 plusgrader.

 

På radion sa de alldeles nyss att årstemperaturen stiger snabbast i Sverige. Då menar jag inte dagens värme, utan den som har med klimatförändringarna att göra.

Ja, nu blir det något för klimatförnekarna att tjata om på FB, där vet de mera än forskarna, som forskat kring klimatet i åratal.

 

Jag har bakat i dag igen, en bullkaka efter ett recept som jag fick av Maria för flera år sedan och inte gjort den mer än en gång då.

Den är enkel att göra och går snabbt, den blev riktigt bra.

 

För övrigt så har det varit lugnt hos mig i dag, tills för en stund sedan när jag höll på bli "ihjälskrämd" och gallskrek som en stucken gris.  

Jag satt i vardagsrummet, med ryggen mot köket och pratade med Gunnel på telefonen.

Jag vänder mig om och ska gå in till köket och det står en med helsvarta kläder, lång och stor ett par meter ifrån mig. Jag hade inte hört att han knackat på dörren, hade radion på i köket hörde därför inte knackningarna, trodde jag var ensam.

Jag gav upp ett vrål - av rädsla, men det var bara Norton och han är inte så farlig. Han kom med posten.

 

I dag tror jag att ett av riksdagspartierna har kommit ett eller flera steg närmare SD,  igen. De har anställt en som ska föra gällande parti framåt, från de sjunkande opponionsiffrorna, vad jag förstår.

Personen i fråga har pratat sig varm om SD i  många sammanhang och krävt samarbete med dem.

Vi får väl så småningom se vart de nya vindarna blåser- om jag gissar rätt?

 

Dagens namn är: Harald och Hervor, Harald har förkommit i Bellvik, tills för ett antal år sedan.

Jag säger grattis till er därute som bär dessa namn!

 

Ha en bra fortsättning på måndagskvällen, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards