oskmar

Alla inlägg den 26 april 2019

Av Elsa Mårtenzon - 26 april 2019 17:42

 

Så här kan det se ut när skymningen faller, men än skiner solen allt vad den kan!

 

 

 

Ännu en strålande solig och varm dag!

Men nog börjar man fundera om det inte kommer surt efter en sån här långvarig finvädersperiod.

Det har varit lite tunna molnskyar ibland under dagen, men det har då varit bara skönt.

Det får ju inte bli för intensivt om man ska orka jobba.

Just nu är det 15,5 grader varmt i skuggan när klockan är 15 minuter i sex och det är lite lätta fluffiga moln där uppe skyn - vackra lockiga moln.

 

Ja, så var det helg igen, jag tycker att det nyss var slutet på den förra. Men så tänker nog inte de som har varit på jobbet under veckan, de gillar nog den här tiden med många helgdagar, det gjorde jag också när jag jobbade.

Nu när jag jobbar åt mig själv då har jag ingen större skillnad på om det är helg eller vecka, då kan jag jobba på söndag också om jag tycker att det behövs.

I dag har jag tvättat bilen och krattat. Bilen känner jag inte igen, jag tror att det är en ny när jag tittar ut genom fönstret, men det brukar inte räcka så länge förrän den är lika skitig igen.

 

Men nu är det jobbigt för flygresenärerna, det har intervjuats stup i kvarten idag om hur det känns att inte kunna flyga till resmålet?

Ja, jag berörs inte av det för jag håller mig på backen och där jag befinner mig är det ingen strejk och inget flyg heller.

 

Men i alla fall så är det helt underbart med såna här vårkvällar, så länge det varar.

Jag njuter! Och det är ett himla fågelliv uppe på myren ovanför gården nu.

"Släpp fångarna loss det är vår"!

Det menar jag inte bokstavligen.

 

Michael är ute och sladdar vägen upp mot landsvägen just nu och det är högst nödvändigt för det är djupa gropar i den. Men, hur än mycket det hamnar bredvid nu så tänker inte jag gå med järnkrattan och rätta till. Det skiter jag högaktningsfullt i, det gjorde jag förra gången vägen sladdades och det var inte lättsamt - inget "kvinnfolksgöra" precis, nej tungt som tusan var det.

 

Dagens namn är: Teresia och Terese, grattis till er därute som bär de namnen!

 

Ha en fin fortsättning på fredagkvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards