oskmar

Alla inlägg den 18 maj 2019

Av Elsa Mårtenzon - 18 maj 2019 16:55

 

Fullmåne i gårkväll, som hängt sig i talltoppen som en toppstjärna på julgranen. 

Det är inte bara fina dagar, det är fina kvällar och nätter också. På dagen skiner solen och på kvällen/natten skiner månen. Vilken ynnest det är att leva!    

 

 

 

Minst lika fin dag har det varit som igår, solsken och helblå himmel!

I morse var sjön spegelblank, mitt på dagen var det lite lagom vind, men nu är sjön som en spegel igen.

Just nu är det 21 grader varmt i skuggan och lite, lite tunna skyar därovan.

Såna dagar gillar man, utan tvekan.

 

Och jag har haft en semesterdag, för jag har inte kunnat putsa fönster när solen strålat mot dem, då är det stört omöjligt.

Och igår kväll fick jag hjälp med bortforslandet av skräpet jag krattat ihop och inte hunnit bli klar med att kärra bort allt, fyra stora högar som jag skulle jobba med idag.  Anders och Michael kom med traktorn och då blev det enkelt, bara att kratta skräpet in i traktorskopan, så lätt och så snabbt var det gjort.

Det blev ett stort gäng som hängde på till slut, Lovisa och Laila kom också till undsättning. Jag fick också hjälp av Norton och Laila att bära ut bordet från ladugårdsvinden, så idag kunde jag fika ute för första gången på riktigt.

Tack för hjälpen!

 

I dag ringde det en Värmlänning och vi pratade politik i en timme, det gillar jag, kanske någon förstått utifrån mina inlägg här.

 

Eftersom jag varit "alltför ledig" idag har jag försökt mig på att hälsa på, men som vanligt fanns det förhinder när jag äntligen skulle hälsa på. Det får väl bli en annan gång. Jag har också försökt ringa på flera ställen, det gick inte heller så bra.

Men så kom jag på att jag skulle ringa Maria och det bet, vi pratade en hel timme, om döden, döden och politik.

 

Nu tycker jag att det är skrämmande som det ser ut i opponions- undersökningar när det gäller EU-valet.

Högerpopulisterna/Natonalisterna ökar oroväckande i mätningarna. Lega i Italien och Le Pen i Frankrike vädrar morgonluft och deras anhängare i Sverige gnuggar händer av hänförelse. Fy så otäckt!

Det är hemskt när man vet vad de tänker sig att genomföra och de blir styvare och styvare i korken.

De är sjävsäkra till tusen, om folk ändå kunde tänka sig för, varför ska vi gå bakåt i tiden? Hur än fel de än tycker att det är, så måste det finnas en mänskligare väg att välja.

 

Dagens namn är: Erik, grattis till dig!

 

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll, vi ses och hej då!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards