oskmar

Direktlänk till inlägg 25 juli 2021

Juli 2021 07 25 värme och sol

Av Elsa Mårtenzon - 25 juli 2021 16:56

 

Så fint på sjön hela dagen!

  

 

Vilken sommardag, nu när vi vants av med dem.

Men desto bättre, det uppskattas mera om man fått prova på sämre dagar under senaste tiden! För det mesta har sjön legan blank som en nyputsad spegel, redan under tidig morgon. Det har varit omkring 25 grader varmt under dagen med en strålande sol.

Just nu är det 25 grader varmt i skuggan och vackra sommarmoln som speglar sig på sjön, jättefint.

 

I dag har det varit mycket båttrafik på Bellvikssjön, folk har lockats ut i det härliga vädret och ut på sjön när den ser så inbjudande ut, det gjorde den inte förra veckan precis.

 

I dag har jag haft museibesökare och elvakaffegäster här. Det var Nybyggarna i Nybäcken, Tommy och Jane som hälsade på och kollade i museet. 

Samt Jan Peter och Ann Cathrine, men de struntade i museet och åkte ut på sjön i stället.

 

Och jag har för första gången den här sommaren suttit ute och läst i solskenet. Och somnade i solstolen, det var riktigt skönt, men solen brände så jag måste ge mig till slut.

 

Turligt nog är jag bjuden på middag på Näsudden ikväll också. 

Det ser jag fram emot, maten är mycket godare när jag har sällskap. När jag äter ensam slänger jag i mig maten i stort sett otuggad för att bli kvitt den från tallriken snabbt.

Konstigt nog är den ingen njutning utan sällskap, nån enstaka gång då och då  bara. Och äter ensam det gör jag de flesta dagar på året, 350 av 365 om ens det blir så få gånger

  Alla är glada när vädret är på topp!

 

 

Dagens namn är: Jakob, grattis till er som heter så!

 

Ha en riktigt fin, solig och varm söndagkväll, vi ses och hej då!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards