oskmar

Alla inlägg den 10 januari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 10 januari 2019 16:16

 

Tusen tack för hjälpen i dag lillebror!

 

 

 

I morse låg det 1-1,5 cm nysnö på backen och det dör man ju inte av. Det har varit "kallsnåa" under dagen, när jag var ute och jobbade litegrann frös jag och var tvungen gå in och ta på mig mera kläder. Det har inte snöat under dagen och det har varit bara ett par grader kallt.

Just nu är det endast 1 minusgrad, men kallsnåa består.

 

I går kväll när jag skulle spola vatten i min mugg för att ta med mig upp i sovrummet gick det knappt få den full.

Ojoj, vad gör jag nu? Det var min första tanke, det var ju mitt i natten och jag måste vänta till morron för att vidta någon åtgärd.

Jag ringde Anders halvsju och beskrev min sits. Han var på väg till jobbet men lovade ringa en rörkrökare.

Så´na gånger känner jag mig verkligen ensam, när jag måste vänta tills det blir morron innan jag kan prata med någon om det. Och utan vatten är man helt handikappad, det är inte som förr på den här gården att det finns brunnar jag kan gå och hämta en hink vatten ur.

Medan jag inväntade rörkrökaren ringde jag Nils Gunnar för att fundera med honom om han trodde som Anders att det var tillslaget till, jag vet inte vad den heter, men en bunke jag har under trappen som ska se till att det finns tryck på vattnet som ska gå till kranen???

Det gick inte lång stund förrän Nils Gunnar kom och han hade med sig en dunk vatten, som jag verkligen behövde, jag hade en knapp halvliter som jag lyckades spola upp på kvällen.

Han var med rörkrökaren hela tiden och de räknade gemensamt ut och utförde ett provisorium som jag skulle kunna klara mig med tills ett nytt tillslag finns på plats, som ska komma i kväll, om jag har tur.

 

I dag har statsministerkandidaterna träffat talmannen, men vi vet inte mycket mera än det. Nästa vecka ska det väl komma någon form av avgörande.

Vi får se vad det blir och hur det går, det känns fortfarande som mycket står skrivet i stjärnorna. Datum för extraval har presenterats i dag, det är väl ett tecken på att det är ovisst hur det går.

 

I dag har utredningen om LSS- reformen presenterats, när jag hörde om den på nyheterna i morse så sågades den redan då, innan den presenterats. Det tycker jag var lite förhastat, man bör väl höra och se vad utredaren har att delge först innan man tar till storsläggan.

 

Dagens namn är: Sigurd och Sigbritt, ingen med det senare namnet känner jag till.

Sigurd har funnits i Bellvik och det berättade jag om förra januari.

Grattis till både Sigurd och Sigbritt som finns där ute!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards