oskmar

Alla inlägg den 4 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 4 februari 2019 16:47

 

Stort megagrattis på 9- årsdagen Tim! Hoppas du haft en bra födelsedag, både på skolan och hos farfar och farmor efter skolan och sedan mamma kommit hem från Umeå i kväll. Och Freja från dagis, hon är väl "prinsessklädd" vid det här laget?

(Vem hade du fått den presenten från, det står väl på "lappen" du läser från?)

 

 

 

Jag beställde sol i gårkväll och jag blev hörsammad. Det har varit en fin dag med solsken från mitten av dagen.

Visserligen har det varit något som är vitt som fallit i sakta mak från himlen, men så lite så att det finns ingen anledning att klaga.

Jag hade en hel del att skotta på förmiddan, trots att Anders var här och körde bort allt i gårkväll. Det hade snöat hela natten och inte den lättaste snön, det var ju delvis drevsnö och den brukar inte vara så "flygig" precis, den har ju packats ihop av blåsten.

Bilen såg ut som en igloo i morse för den har jag inte sopat på hela helgen, men nu är den snöfri, hoppas det håller i sig ett tag nu.

Just nu är det 19,5 grader kallt och finns en del molnfritt på himlen.

Men, det snöar igen, jag var ut och kollade hur det såg ut därovan och upptäcker att snön faller igen.

 

I fredags på ett hotellrum som ett par hyrde upptäckte personalen en mystisk väska och det anmäldes till polisen. De har varit väldigt förtegna om innehållet i väskan men sa, att innehållet kunde innebära stor allmän ödeläggelse. För mig är det ju knappast någon tvekan vad innehållet rör sig om i så fall.

Paret greps och har varit under förhör i helgen, igår begärdes att de skulle häktas.

Men, märkligt nog säger de sig vara oskyldiga! Hur kan man vara det om det var på det rum de hyrde som väskan fanns?

Kvinnans advokat blev intervjuad i gårkväll i TV och han var sååå övertygad om hennes oskuld i frågan.

Jag blir inte klok på att allt nu för tiden, vad de än upptäcks för, så är de oskyldiga.

Det är klart att så länge man inte är dömd ska man väl räknas som skyldig i ett rättssamhälle.

Men det är precis detsamma vad de upptäcks för så hittar de på en massa förklaringar och slingrar sig. Som till exempel den här terrormisstänkte som bott i Strömsund och som det pågått en rättegång om nu, med flera i samma gäng. Jag tycker att hans bortförklaringar är så genomskinliga och fantasifulla, men hans advokat tror blint på förklaringarna. 

Ja, jag fattar ingenting! Men ju längre advokaten drar ut på det ju mer pengar blir det!

Nu har jag inte varit så snäll i mina tankar, tycker du kanske, men det finns ju inte någon kriminell som är skyldig numera.

 

Glöm inte att titta på Kalla Fakta ikväll, 120 000 svenska män misstänks delta i detta.

Stackars barn!

 

Dagens namn är: Ansgar och Anselm, finns det några som heter så nuför tiden?

Om ni finns, så grattis på namnsdagen!

 

Ha en helt förträfflig måndagskväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards