oskmar

Alla inlägg den 23 februari 2019

Av Elsa Mårtenzon - 23 februari 2019 17:05

 

Rävpromenad på sjön...

 

 

 

Jag trodde det skulle bli en solig dag, det började så bra med stora blå fält på himlen tidigt på morron. Sedan kom molnen och himlen har varit i stort sett helgrå hela dagen.

Det var 4 plusgrader på morron och mitt på dagen var det omkring 5-6 plusgrader. Och nu är det blankis på gården igen och det rinner vatten i lutningen där bilen står. Det verkar enligt YR som att det kommer fortsätta med blidväder i flera dagar.

Just nu är det 3,5 plusgrader, det finns en öppning i molntäcket i väster, för övrigt är det så grått så.

 

I dag har jag fått hjälp med våfflorna, först kom Jan Peter och sedan Bernt.

Jan Peter kom per skoter och det var tydligen en jobbig skoterfärd.

Det hade varit massor med vatten på isen och vindvakar, han hade fått köra med full gas hela tiden för att inte fastna.

Han ringde till Bernt och bad honom så vackert att hämta Jan Peters bil och släpvagn och komma hit och hämta honom. Och Bernt som alltid är snäll och hjälpsam kom som ett skott.

Det var tur, då slapp jag oroa mig för hemfärden på sjön, det varnades för osäkra isar på TV:n i morse, på grund av blidväder är isarna osäkra nu. Visserligen gällde den varningen mellansverige, men vi har ju haft långvarit töväder också och man vet inte hur isarna är här heller.

 

Annars har det varit lugna gatan hos mig under dagen. Jag har pratat i telefonen med Gunnel och Ann Cathrine, så alldeles isolerad har jag inte varit

 

 

Dagens namn är: Torsten och Torun, grattis till er som finns därute någonstans!

Torun låter som ett norskt namn, jag känner inte till någon med det namnet.

 

Ha en trevlig fortsättning på lördagens kväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards