oskmar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2019

Juni 2019 06 05 molnigt och varmt

Av Elsa Mårtenzon - 5 juni 2019 18:39

 

Lummig grönska och blank sjö, då är det sommar...

 

 

 

Den här dagen har inte varit min bästa vän, det har bara jäklats. 

Det har varit varmt men ingen sol utan moln över hela himlen. Ibland har sjön varit spegelblank och ibland med måttligt svag vind, men ljummen och skön.

Just nu är det 17,6 grader varmt när klockan är 18.45, det är fortfarande moln men jag ser en pytteliten lucka i molntäcket. Vinden är svag och kommer från sydost.

 

I dag skulle jag göra sååå mycket och ta igen den dag jag var borta och gjorde inget annat än åt och fikade.

Jag började med veckostädningen på morron för att gräset skulle torka efter nattens regn.

Sedan klippte jag i ett par timmar och dumt nog chansade jag och körde på ett fel ställe och körde fast klipparen så det bara spann på ena hjulet och jag tog mig inte därifrån.

Jag jäklades en och en halv timme med spett och spade och bara dit flera spadar singel som jag försökte få under hjulen. Men icke sa Nicke, jag fick ge upp och nu för en stund sedan kom Laila och hjälpte mig loss. Tusen tack för det!

Dit ska jag inte köra flera gånger, klantmaja.

 

Ja, det räckte inte med att köra fast klipparen idag. Det blev fel på datamusen redan i morse och jag trodde det var batteriet i den som var slut. Nä, det var det inte...

Då ringde jag Laila och frågade om de hade nån extra som jag kunde låna tills jag ska jag skaffat en ny och nu har hon kommit med en som Norton hade använt men bytt ut, annars hade det nog inte hänt något på bloggen ikväll.

Man springer inte över gatan och köper en ny sådan när man bor i Bellvik. Det finns nån enstaka nackdel med det, men det mesta är fördelar med att bo här, så jag beklagar mig inte - bara lite "kvir" i förbifarten.

 

Nu hoppas jag på en solig och grann dag i morron, då vet jag vad jag ska göra. Jag struntar i att fira nationaldagen, jag ska jobba. Att sitta på åkklipparen i solsken, det är bara skönt! Det ser jag framemot och jag ska passa mig väldigt noga för att köra på oländiga ställen.

Nu ska jag se på nyheterna...

 

Dagens namn är: Bo, grattis till alla Bo/Bosse!

 

Ha en fin fortsättning på onsdagkvällen, vi ses! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 27 april 13:22

(Webbsidan har legat nere sedan igårkväll tills idag lördag, strax före klockan ett, då kom den tillbaka.)       Men nu kan vi det här vädret både utan och innan, dags att byta till lite soligare och roligare!          Vädret igår var lik...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards