oskmar

Alla inlägg den 2 juni 2019

Av Elsa Mårtenzon - 2 juni 2019 16:46

 

Nu är huset omgivet av grönska och inte av snödrivor - men det är dåligt med blommor än så länge. Det har kommit av sig litegrann på grund av att det blev kallt...

 

 

 

I dag har det blåst igen!

Det har varit rätt så mycket solsken, men när solen gått i moln då har vindarna kommit från norra ishavet- så har det känts i alla fall.

Just nu är det solsken och det mesta av himlen är molnfri under tidig kväll. Det är 12,5 grader varmt och vinden kommer fortfarande från norr.

Och i morron verkar det som att det blir regn igen, enligt YR.

Oj, vad YR är bra, det stämmer perfekt och dessutom är det vädret över Bellvikssjön jag får på min Iphone och där känner jag mig hemma.

 

Jag har inte kunnat klippa en endaste meter gräs i dag, batteriet var slut i morse igen.

Jag satte det på laddning på en gång men det bet inte ett dugg.

I morronbitti är det jag som drar till Tony och köper ett nytt batteri. Jag hoppas verkligen att han inte gör som en del andra affärer i Dorotea som öppnar affären först klockan tio. Och jag hoppas att han har batterier hemma, för nu är ju onekligen säsong för det. Jag är medveten om att i morron kommer det inte gå att klippa gräs eftersom det ska regna, men det kommer väl flera dagar som inte regnar hoppas jag.

Det enda jag har kunnat göra åt gräset idag det är med trimmern, men det det tar sig dåligt med den, men ska ju göras ändå.

 

I dag har Laila och Ingrid varit hit och jag har pratat med Gunnel på telefon.

Annars har jag varit helt själv förutom mitt dagliga sällskap, som upplyser mig om alla möjliga händelser och lär mig nya saker hela tiden om den övriga världen.

Det skulle bli bra trist om jag bara skulle vara ensam i en bubbla i Bellvik, för där har jag liten reda på vad som händer och det är nog heller inte mycket numera.

 

I morse på TV 4 hade de ett inslag om Nya Karolinska, det hoppas jag riktigt många såg.

Världens skandal av stora mått! Och världens dyraste sjukhus!

Det räcker inte med förvåning, utan man tappar hakan av stor häpnad och hade jag flera hakor vore nog de också tappade!

Något så vansinnigt trodde man ju inte fanns i dessa upplysta tider och där det inte går att gömma någonting för allmänheten. Kanske till att börja med, men det kommer fram till sist.

Och det har det nu gjort, förvånande saker!

Det var så många siffror som jag inte kan minnas utantill. Men om jag inte minns alldeles galet, och det tror jag inte att jag gör i det här fallet, så har de nu ett underskott på 1,5 miljarder, bland annat, det är inte småpengar det!

Sååå mycket ojusta grejer har hänt där att de skyldiga borde dra nåt gammalt över sig och skämmas och skämmas igen och igen. Och det här händer i ett moderatstyrt landsting och i Stockholm!

Nu har flera hundra vårdpersonal varslats om uppsägning - ja, det ska ju sparas och det görs på dem som ska vårda och bota. Och på patienter så klart!

 

Dagens namn är: Elof och Leif, grattis till er därute som bär de namnen!

 

Ha en superfin söndagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards