oskmar

Direktlänk till inlägg 27 april 2021

April 2021 04 27 fortsatt kyliga vindar

Av Elsa Mårtenzon - 27 april 2021 17:25

 

Det verkar som att regnbågen ringlat sig runt solen. Vilket fenomen! Eller?

 

  

 

 

Hej på tisdagkvällen!

I dag har det varit så kylslaget så vägarna har inte tinat upp under dagen, jag behövde inte få bilen ännu tjockare av gegga när jag var in till Dorotea i dag.

Och naturligtvis har det blåst även i dag och molnen har farit runt på himlen, med andra ord växlande molnighet under dagen. Jag har nyss tittat på väderleksrapporten på TV:n och den lovar fortsatt kallt och blåsigt, även på Valborg.

På eftermiddan har det även virvlat snöflingor här och det är ju inte bara i Södra Lappland som det virvlar av snöflingor utan ganska långt ner i landet, lite rättvist är det i alla fall.

Just nu är det 3,5 plusgrader i skuggan och solen skiner med ganska mycket blå himmel.

 

Nu har jag varit så generös mot skatorna att de nästan inte kan lyfta när de ska flyga. Jag har en nere vid museet nu och den är ganska klotrund och har svårt för att lyfta.

Men det är tur att de hjälper mig att äta upp det inte jag orkar, egentligen vill ju jag att räven ska komma och äta upp det, men skatorna är snabbare.

Skatorna är mitt trognaste sällskap numera, men de är inte mycket att prata med.

 

Men, skata som skata, eller hur?     

 

I dag har jag inte gjort rätt för saltet i gröten ens, mer än varit iväg och handlat och varit på banken i Dorotea för sista gången, på fredag låser de dörren.

Jag hade så många ärenden att göra i Dorotea idag så jag väntade med en del tills nästa vecka.

Men en sak kan jag konstatera, att det blev mycket, mycket billigare när Maria handlade åt mig. När jag skrev upp hemma vad hon skulle köpa kunde jag inte komma på mycket. Det blir mycket mera när jag ser varorna framför mig, för mycket!

 

Dagens namn är: Engelbrekt, grattis till dig som heter så!

Är det verkligen någon som döper sitt barn till det namnet idag?

 

Ha en riktigt bra tisdagkväll, vi ses!

 
 
Ingen bild

Maria

28 april 2021 22:49

Ha,ha! Jag har varit bra för din ekonomi alltså 😄

Elsa Mårtenzon

29 april 2021 16:53

Ja, det kan du ge dig på! Det har nog kostat 3-4 gånger mera nu de här gångerna jag handlat själv.
Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 28 mars 16:38

  Klockan nio i morse och det regnar.          En dag med grå himmel blev det även denna dag! I morse när jag var ute och skottade bort det som rasat från taken så regnade det, tur att det inte kom i form av snö! Det var plusgrader i gårk...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 27 mars 17:20

  Klockan halv sju i morse och påskvädret år i full gång.          Usch för snö, jag var så blåögd och trodde att det inte skulle komma några mera snöhugg den här vintern, det har varit nog många. Men det har vräkt ner sedan i går och låg n...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 26 mars 17:18

  Det snöar och det snöar...    I dag har aprilvädret tjuvstartat och hållit på hela dagen. Det har snöat, det har varit solsken, det har varit mycket moln och lite moln. Det var 14 grader kallt i morse, men då hade solen hunnit nudda ter...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 25 mars 16:30

  Halv sju i morse och solen banar sin väg fram genom molnen!      En dag med solsken, mycket välkommet! Det var en kall morron, omkring 14 minusgrader före solens uppgång. Det har varit "kallsnåa", men vad gör det om solen skiner. Viss...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 24 mars 16:44

    Klockan sju i morse såg det ut så här, men det kom av sig.   det var en god början, men inte mycket mera.   Det blev inte en solskensdag, mest bara moln har det varit. Lite luckor ibland men kortvariga. Just nu är det 2,6 minusgrader n...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards