oskmar

Alla inlägg den 13 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 13 april 2021 16:54

 

I dag har holmarna knappt varit synliga på hela dagen på grund av de myckna snöskurarna. Nu en timme senare har snöskurarna tagit ny fart och de luckor jag såg i molntäcket för en dryg timme sedan är nu väck.

 

  

 

 Ja, jag har inte varit ut i dag, det är för djup snö att tjava runt i.

Det hade snöat hela natten, när jag var ut på bron och tittade 23.00 i gårkväll hade det redan då börjat och var ganska mycket.

När jag tittade ut 06.15 i morse  hade det ökat på bra och det har fortsatt hela dagen tills klockan fyra i eftermiddag. Det har varit plusgrader på eftermiddan så den har nog sjunkit ihop litegrann nu.

Vår femte årstid häruppe blev väl inte riktigt som vi hade förväntat oss.

Det har inte varit så värst många dagar med solsken i varken mars eller det som förflutit av april tills nu.

Just nu är det 0,5 plusgrader och det börjar bildas små öppningar på himlen nu.

Kanske blir kvällen och morgondagen ljusare, om vi har tur.

 

Men det blev inte alls så, se under bilden ovan. Det faller stora "lapphandskar", igen.

 

I dag har jag försökt mig på ett arbete som jag inte gjort på många, många år och med mindre lyckat resultat. Men egentligen är det fullt förklarligt, jag är inte förvånad och det får duga ändå.

 

Putin och Ryssland är väldigt aktiva på många sätt nu. Med syberattacker mot Sverige, bland annat.

Och utanför Ukraina bunkrar man upp sin arsenal för att skrämmas och Gud vet allt.

De vill visa sina krafter både för USA, Nato och andra. Det är nästan så man tycker att det är lite barnsligt, har de inte nyttigare saker att göra?

Jag blir så less på alla bråkstakar som håller på med både det ena och det andra, på alla håll och kanter. Och vad ska det inte kosta?

 

I dag har J Åkesson, SD hållit presskonferens. 

Det mesta var nog gammal skåpmat som de kört med ett tag nu i samtliga intervjuer och lite hotelser här och där också.

Vi får väl se var det landar, det är ju långt ifrån valet ännu. Han vill väl visa att de är att räkna med, men det hoppas jag verkligen inte.

De gör ju sina inhopp lite då och då nu och var för sig, det visar att de inte ändrat sin ideologi, som Kristersson påstår. F-n tro´t!

Ja, de ändrar sig lite så att de ska se någorlunda rumsrena ut och att de ska få större chans till att sedan visa sitt rätta jag.

Men hur många låter sig luras när det verkligen gäller?

 

Dagens namn är: Artur och Douglas, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses och hej då!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards