oskmar

Alla inlägg den 19 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 19 april 2021 16:38

 

Ser du några moln? Nää, för det finns inga, inte ens nu när kvällen är kommen.

 

  

 

Otroligt men sant, den fjärde dagen med en alldeles helblå himmel utan ett enda moln!

Dessutom helt vindstilla, som vi inte varit bortskämd med på "efterjulsvintern", men nu under fyra dagar i följd. Tack och lov att jag har kunnat njuta av det ute i det fria, det har varit lite "uteliv" den här vintern och då menar jag liv i friska luften.

Det var minusgrader även den här sista natten, men många plusgrader under dagen.

Just nu är det 13,5 plusgrader i skuggan och inga moln så långt ögat ser.

 

Jag har inte träffat någon annan än min postbärare i dag, inga kaffegäster i dag således. 

Jag har gått en långpromenad i det vackra solskenet, men på en urdålig väg, värre än på länge. Men det ger sig väl det också så småningom, det är bara att troget vänta.

 

Just nu säger de på nyheterna att det är mycket spänt läge mellan Ryssland och EU.

Ja, det är väl att hoppas på att det lugnar sig, det verkar vara "öppna sår" på alla möjliga håll nu. 

Diplomater skickas hem på flera ställen, det sista jag hörde om just det var att en hel hop skickas hem från Tjeckien till Ryssland. 

Och mellan Ryssland och USA skickas de åt båda hållen nu.

Jag undrar vad Putin och Trump dolde mellan varandra eftersom de höll sig lugna i fyra år. Jag tror att båda dolde något lurt mellan varandra och därför måste de hålla sig på mattan. Trump gulligullade med Putin och såg ut som en fåntratt när han log sitt inställsamma mot honom. Något lurt var och är det!

Finns det något annat än lömska rävar på de nivåerna? Det verkar inte finnas många att lita på, på de högsta nivåerna i samhället? Är det inte ekonomiska skurkar så är det på polisk nivå. 

 

Det har kommit två lägesrapporter från Ryssland i dag om Navalnyj. I det ena sägs att han flyttats till sjukhus och i den andra rapporten sägs att han flyttats till ett annat, ökänt fängelse.

Som vanligt går det inte tro på det som kommer från det hållet!

Men det sägs att han är jättesjuk, med bland annat hjärtsvikt.

 

Dagens namn är: Olaus och Ola, grattis till er som bär dessa namn!

 

Ha en bra måndagkväll, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards