oskmar

Alla inlägg den 4 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 4 april 2021 16:39

 

Det här är det enda påskpynt jag har i år, en gul blomma som Jan Peter kom med på skärtorsdagen. Tack för blomman!

 

  

 

 

Den här dagen har inte heller bjudit på sååå bra väder. Det har för det mesta varit en grå himmel, några få korta stunder har solen lyckats tränga sig fram, men inte mycket.

Men det har blåst friska vindar, tallkronorna har ruskat på sig kraftigt och enträget hela dagen.

Jag var ut på en kort promenad, men den var inte angenäm.

Just nu är det 5 plusgrader och kraftig blåst, samt helgrå himmel.

 

Men, idag har jag delat en video på min sida på Facebook som jag tog den här dagen, för ett år sedan, den 4 april 2020.

Det jag filmat är en rejäl snöskur och jag skrev att det fallit omkring 2,5 dm snö.

Det var inte den värsta dagen den här påsken, som jag har tyckt eftersom jag saknat solen och en blåsfri påskhelg.

Jag har inte vågat bära bort snöspaden än, av rädsla för att det ska vräka ner snö igen.

Ja, man kan inte vara säker än tydligen. Men sparken bar jag i väg i dag.

Men vem vet det kanske blir sparkföre igen?

 

Jag har lyssnat på ett program på radions P1 medan jag ätit och vad jag förstår håller de på förgifta barnen på förskolorna i Stockholm och säkert på många andra tätbefolkade ställen.

De har ju knappast nån chans att andas frisk luft på sådana ställen. De har mätt luftens innehåll på en del av förskolorna och det visar skrämmande uppgifter om luftens innehåll. Inte är det förvånansvärt att det så vanligt att barn och även vuxna dras med allergier numera.

Att det är så många som har astma nu är heller inget att förvånas över.

Nej, flytta ut från städerna om ni är rädda om era barn och er själva.

Jag har aldrig känt av den minsta allergi i mitt liv, men så har jag haft förmånen att få växa upp på en bondgård och fått andas frisk luft.

Jag hade även möjligheten att få hålla de söta lammen och killingarna i famnen, samt de små söta kalvarna och jag fick förmånen att kalla dem mina, som jag trodde på.

Nä, packa ihop prylarna och flytta till den rena luften här uppe i Lappland. Här kan man skaffa ett hus för 200 000 - 300 000 tusen kronor, i Stockholm där är det miljoner det rör sig om.

Men då får du ju andas en massa skitig luft, om det är det du är ute efter. Och här finns inga teatrar, inga operor och ingen Stureplan med "ömse sorta".

Och vi kan tryggt gå ut utan att bli skjuten av en förlöpt kula, som var ämnad för någon kriminell i stadsvimlet med skumma knarkaffärer.

Men som sagts, här har vi massor med frisk och ren luft!

 

Dagens namn är: Marianne och Marlene, grattis till er som heter så!

 

Ha en fin påskdagskväll, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards