oskmar

Alla inlägg den 1 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 1 april 2021 17:41

 

Så här såg det ut i gryningen hos mig i morse. Klockan var kvart i sex och det var inte fullt dagsjlus, men glädjande att vakna och det ser ut så här när jag tittar ut genom fönstret.

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA som läser mina enkla rader på kvällarna!!!

 

    

Ja, det var skärtorsdagen det och första april. Och ingen har försökt lura mig och jag har inte försökt lura någon heller. Jag tror att det är lite ute med den sortens nöje numera. Jag har tittat en stund på Efter Fem och jag har inte upptäckt något lur där heller.

 

Vädret i dag då?

Ja, det började bra i morse med klar himmel, i det närmaste. Men det övergick mer och mer i en himmel som blev ganska så lurvig och sedan under dagen har det varit sol ibland, nån stund, men mest har det varit moln och så klart

kallblås´n. Jag har hållit mig inne, både dåligt väglag och kallt.

Just nu är det 3,5 plusgrader och ganska mycket är blått på himlen och solen visar sig av och till.

Nu får man väl hoppas på roligare väder i morron, men det ser inte ut så när jag tittar på väderrapporterna.

Det kunde vara värre, inte så mycket att klaga över ändå.

 

I dag fick jag anledning att bjuda på mina påskbakverk ändå. Jan Peter kom med en påskblomma och en stund efteråt kom Fredrik och jag fick bjuda på kaffe. Det har varit alldeles för lite med kaffegäster i vinter.

De satt här ett bra tag och jag hade för ovanlighetens skull sällskap. 

Och jag har stort kök så det är lätt att hålla avstånden.

Men det blir väl de enda i påsk. Men jag överlever nog det också, man vänjer sig.

Det blir inga på Näsudden som Michael sa för ett par veckor sedan, det blir fortsatt öde där och på andra hållet, Knackaitorpet, har de åkt till fjälls i dag.

 

Jag kommer ihåg första påsken som jag var ensam, då bestämde Gunnel att hon och Björn skulle komma hit på påskafton för att jag inte skulle behöva vara ensam. Vi skulle fara på Käringholmen och grilla och njuta av sol och friluftsliv.

De kom och det blev världens oväder, det snöade och blåste, vi såg inte ens över till Käringholmen. Men vi var så envis att vi skulle äta och fika ute ändå för matsäcken var ju rustad för det.

Vi for på altanen i Knackaitorpet och där grillade vi. Vi åt upp vår matsäck och trivdes rätt bra och vi behövde inte frysa.

Det gick bra det också. Ingen var ju hemma då heller i Knackaitorpet men vi inbjöd oss själva och vi gjorde ingen skada, vi hölls oss med både mat och grill själva.

 

Dagens namn är: Harald och Hervor, grattis till er om heter så!

 

Ha en glad och trevlig fortsättning på Skärtorsdagens kväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards