oskmar

Alla inlägg den 5 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 5 april 2021 16:31

 

Det har faktiskt varit lite blå himmel idag...

 

  

 

Det har varit en del solsken i dag men kraftig blåst, inte skönt att vara ute.

I morse var det ett par minusgrader, under dagen har det varit 3-4 plusgrader och blåst småspik.

Just nu är det 1,7 plusgrader och mycket moln, jag blir nog inte "störd" av solen ikväll. Nej, för nu har det börjat snöa...

 

Jag var ute och gick mitt på dagen, gick till Knackaitorpet och såg att Anders kommit hem.

Jag gick in och frågade om de haft bra väder på påskfirandet till fjälls?

De hade haft kraftigt blåsväder och kallt där också.

Det hade jag kunnat räkna ut utan att fråga. Det är ju alltid mera blåst däruppe än vad det är på lägre nivå.

Det hade inte gått att fiska heller, på grund av blåsten sa han.

 

Nu är det så upptinat och geggigt på vägarna här nere så det är nästan omöjligt att vara ute på promenader. Jag vet inte vilka skor jag ska ha t ex. Det är bart och blött det mesta, men även isfläckar där inte solen kommer åt.

Det är farligt att gå med stövlar och för blött och skitigt att gå med vinterskor.

 

Skolungdomarna har otur även med vädret under påsklovet, precis som under sportlovet.

Här har de påsklovet den här veckan som börjar nu och det ser inte särskilt lovande ut, om det inte ändrar sig i morron.

 

Men Tim har mera tur när det gäller fiskelyckan i påsk. Malin hade lagt ut en liten film på hans fiskefångst igår. 

Han såg ganska förvånad ut när det högg på kroken, han höll nästan inte på att få upp fisken genom ishålet och när den kom upp på isen, då backade Tim.

Det var en stor gädda som sprattlade på isen och alla skrattade. Jag är säker på att det var bara på Tims krok som det nappade, han har tur när det gäller fiske.

Men en gädda, det är det sällan någon som äter här, så den åkte nog tillbaka i sjön.

Men det var roligt att se filmen och Tims förvåning när han backade längre och längre från gäddan.

 

Dagens namn är: Irene och Irja, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra annandagskväll -och slut på påsken, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards