oskmar

Alla inlägg den 18 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 18 april 2021 16:45

 

Vilken trist färg på marken det är nu innan grönskan kommer och det verkar vara en bit bort med tanke på snödrivorna.

I dag har jag ändå tagit mina första krattag, det brukar bli grönt snabbare då, när man ruskat om bland "gamfönna"...

 

  

 

Det har varit precis lika grant väder i dag som i går och på fredag, tre dagar på raken, otroligt!

Jag har inte sett en endaste liten molntuss på hela dagen. Det var minusgrader under natten och i morse, idag flera plusgrader, jag har inte kollat termometern i dag, men känt solvärmen.

Så här vackert väder i dagarna tre, det är nästan så man tror att man drömmer.

Det beror nog på att under hela vårvintern har det varit tråkigt väder, med snöstorm och kraftiga snöfall.

Just nu är det strax över 12 plusgrader i skuggan och lika blankt himlavalv.

 

Putin med sitt anhang ger sig inte förrän de tagit livet av Navalnyj. Just nu säger de på radion att han är så klen nu att han behöver intensivvård. Hans läkare vädjar till de styrande att han ska få komma för att få intensivvård, han överlever inte annars.

Fy vilka svin! Han såg så frisk och allert ut när han kom från vården i Tyskland och nu är han dödssjuk efter att ha varit i Ryssland ett par månader.

Jag fattar inte att det finns så fula fiskar i Vår Herres hage?!

Han skulle aldrig ha farit tillbaka till Ryssland, de lär nog aldrig ge sig. Putin är för skraj att han ska lyckas vända folk emot sig, men det vågar de nog inte med en despot vid stryret.

 

I dag hade jag också sällskap till elvakaffet. Jag hade till och med sällskap på min motionstur idag. Det är jag då definitivt inte van med, jag har alltid gått ensam och när andan faller på, inga bestämda tider. 

Vi satt ute i solen och njöt av det vackra vädret efter promenaden, det är säkrast att njuta så länge det finns kvar.

 

Jag brukar alltid se på Let´s dance, i alla år som det pågått. Nog blir man lite förvånad när det är de bästa som står sist på trappan för att åka ut. Som igårkväll, de två par som fick full pott av juryn, tre tior, det var de som måste duellera igårkväll. Då går man ju inte efter hur bra de dansat. Men alla som är kvar nu är jätteduktiga, det var svårt att gissa vem som skulle åka ut.

 

Dagens namn är: Valdemar och Volmar, grattis till er!

Finns det verkligen någon som heter Volmar numera?

 

Ha en fin fortsättning på den soliga söndagkvällen, vi ses och hej då!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards