oskmar

Alla inlägg den 15 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 15 april 2021 16:36

 

Del av södra Bellvik, sett från Näsudden. Här ser det ut som att mesta snön är kvar, och det är faktiskt väldigt nära så också.

 

  

 

 

Det har varit både solsken och moln, men mest sol under dagen.

I morse var det minusgrader, inte länge förrän det blev plusgrader.

Ingen nederbörd i dag och det känns som att det är på tiden nu när det gäller snöfall, att det får räcka. Nu bör det vända på allvar och bli slut på vintern för den här säsongen.

Det har varit omkring 8-9 plusgrader under dagen, med både solsken och moln.

En fin dag, synd bara att inte jag kom mig ut i dag.

Just nu är det 9,5 plusgrader i skuggan och solsken, men ganska mycket moln.

 

I dag har vårbudgeten presenterats och det är nog största anledningen till att jag inte kom ut i dag. Jag är för intresserad för att inte se den.

I debatten senare i riksdagen vet man redan vad som de kommer säga, men jag kan ändå inte tänka mig att inte lyssna.

Och precis varje gång som tidigare, så vet oppositionen bäst. Jag brukar också alltid säga att, det är lätt att regera för dem som sitter i opposition.

 

Jag tror att det kommer en del efterslängar på den, eftersom smittan fortsätter sprida sig i reckordfart. Kusligt! Det kommer kosta mera och mera allt eftersom det ökar. Både i liv, hälsa och ekonomiskt.

Det som jag funderar mycket på, hur kommer personalen att orka om det inte blir bättre snart. Och nu ökar smittan också bland barn och det har konstaterats att de kan också bli allvarligt sjuka också. Om än inte många, men det inträffar.

I Stockholm verkar vaccineringen ha hakat upp sig, vad det nu beror på?

Om helgen dök det inte upp många som ville ha vaccin, det måste nog bli tydligare för dem som kallas dit.

 

I morse kom det ett chockbesked, chock därför att det rörde mig nära inpå.

Jag bad att, de inte skulle kasta yxan i sjön det första de gjorde.

Det har erfarenheten lärt mig i mitt liv och hittills har det gått vägen för mig i alla fall.

Men inte alla gånger i min närhet, men man får inte ge upp hoppet det första man gör.

Vi måste tro på att det går bra, det är inget annat man kan göra i det här skedet.

 

Dagens namn är: Olivia och Oliver, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards