oskmar

Alla inlägg den 6 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 6 april 2021 17:20

Ja, det var inte adjö till vintern riktigt ännu, det fanns mycket snöfingor kvar tills idag också.

 

   

 

Slut på en dag med "styggväre". Det har snöat stora flingor, jättestora blaffor, hela förmiddan, sedan minskade de i storlek tills snöfallet avtog.

Det började redan igårkväll och i morse var det nog 7-8 cm på bilen och taken lyste vita igen. När jag var ut och sopade bort snön från stenen framför bron såg det ut att vara omkring 1 dm. Eftersom det varit töväder så har den också trycks ihop under tiden. Jag skulle gå ut och sopa av bilen på eftermiddan, men den tunga blöta snön hade halkat av själv.

Just nu är det 3,5 plusgrader och mycket är nu blått på himlen och solen skiner, aprilväder. Det blåser, men inte så mycket som tidigare, mera lagom nu.

 

Det har varit information från FHM idag och inte är den upplyftande precis. Smittan ökar och nu på programmet Efter Fem informerar en läkare från Uppsala, att där det är kris inom vården och personalen är mer eller mindre på bristningsgränsen. Samt en läkare från Dalarna som tyckte att folk som inte förstått hur allvarligt läget är skulle få se hur det ser ut på sjukhusen.

Ja, det är väl de som tror att detta händer andra men inte mig och lever på som om inget hänt. De begriper väl inte hur allvarligt det är för sjukvården och personalen där. Att de orkar är förvånande!

 

Jag däremot har inte gjort så mycket nytta under dagen, jag har motionerat strykjärnet ett par timmar.

Själv har jag inte fått någon motion än så länge, det får nog bli motionscykeln ikväll också, på grund av risigt väder under dagen. Jag blir ganska less på den cykeln kan jag säga, men den är ett måste.

Till middagen gjorde jag mig en pytt i panna och det blev några portioner för frysen också.

Det är vad jag åstadkommit i dag och nu är det väl TV och korsord som gäller under kvällen.

 

Dagens namn är: Vilhelm och William, grattis till er som bär dessa namn!

 

Just nu har blåsten ökat på ganska ordentligt, igen.

 

Ha en bra tisdagkväll, vi ses!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards