oskmar

Alla inlägg den 20 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 20 april 2021 17:21

 

Hos mig finns det rejält med snö ännu, om ni är utan finns det att låna här.

 

 

 

 

 

Hej på dig!

Det har varit solsken i dag också, femte dagen i sträck. Men inte lika klar himmel. det har varit höga moln av och till, men varmt ändå.

Men enligt vädret på TV kan det komma 5-15 cm snö i natt och under dagen i morron, i Jämtlands Län, och jag bor bara 2-3 km från Jämtlandsgränsen.

Det låter inte särskilt kul, men vad kan man göra åt det? Ja, hoppas att de har fel!

Just nu är det 12,5 grader varmt, solsken och lätta skyar på himlen.

 

I dag har jag varit på Handelsbanken i Dorotea för näst sista gången i mitt liv. Näst sista för att vi upptäckte att jag måste komma dit med ett protokoll för 2019 och det ska jag fara dit med nästa vecka.

Den sista april låser nämligen Handelsbanken sitt kontor i Dorotea och flyttar verksamheten till Vilhelmina.

Förbaskade banker! För ca två år sedan stängde de bankkontoret i Hoting och då började man ana att det kanske skulle komma att bli detsamma i Dorotea.

Och det gick med fart, ett par år så låser de dörren i Dorotea också.

Då hade vi två banker i Dorotea och nu blir det ingen.

Det kan man konstatera med detta, att bankerna är inte längre intresserade av att betjäna folket, de är bara intresserad av våra pengar och att deras vinster ökar.

Det går åt ett håll på landsbygden tydligen, den ska utarmas till max, tills de inser, att de inte klara sig den förutan.

Men först ska det gå dithän, att det står tomma lägenheter och tomma affärslokaler i hela hyreshus och gapar med tomma fönster och igenlåsta dörrar. Som får stå och förfalla och till slut går det till rivning och de blir jämnade till marken.

Jag hoppas att de som låtit det gå åt det hållet i många år, kommer att inse hur fel detta är och får ångra det bittert.

Det låter som ren bitterhet från min sida, men jag mår illa av denna utveckling i vår bygd.

 

Dagens namn är: Amalia, Emelie och Amelie, grattis till er som bär dessa vackra namn!

Och Grattis till Amalia, Gunnels första barnbarn, som hon var överlycklig över när hon kom till världen!

Så synd att du inte fick leva kvar för dina barnbarn som du längtat så intensivt efter.

 

Ha en riktigt bra tisdagkväll, vi ses!

 

  

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards