oskmar

Alla inlägg den 25 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 25 april 2021 17:43

 

Ja, det blev lite mat i dag också, i min ensamhet som vanligt numera.

 

  

 

Det har eventuellt blåst aningen mindre i dag, men bara en anings, aning. Idag har varit mera moln än igår och inget direkt kalasväder. Men det har varit värre på sina ställen har jag sett på TV i morse.

Igårkväll var det månsken och stjärnor därovan och en kall natt igen, det tinar inte så mycket i snön tycker jag. Men på Näsudden är det i det närmaste snöfritt nu, men där brukar det bli bar backe först.
Det ligger ju i söderläge och är uppförsbacke mot solen, enda uppförsbacken här nere. Ja, förutom den mot sjön här hos mig då, men det är bara en liten utförsbacke.

Just nu är det 3,6 plusgrader i skuggan och ganska mycket moln. När jag ser läget genom fönstret ser det ut att vara hur bra som helst, men jag var ut på bron nyss och kände samma kalla vindar fortfarande.

 

Ja, så var den här helgen över också och fort går det. Och alla har lyst med sin frånvaro som har blivit det mest vanliga nu. Det är bara att hoppas på att det lättar.

Men nu kan jag säga att, var inte för säker om du är vaccinerad, man kan bli smittad i alla fall, och det har ju FHM även upplyst om. Nu vet jag det med säkerhet att det är så, en som vaccinerade sig för ca två månader sedan har nu drabbats av corona, i min närhet.

Det är lika bra att hålla avstånden och satsa på att träffas utomhus när vädret tillåter.

Men vi kan vara glada att det inte är i Indien vi bor, där är det rena katastrofen vid det här laget, massor med sjuka människor och ingen syrgas kvar och inga sjukhusplatser. Jag tror att nu är det till och med värre än i Braslilien, det säger en hel del det.

 

Jag var ut på en tur med stavarna idag, men det var minsann ingen njutning i kallblås´n. Jag frös hem förr än jag hade tänkt mig, det får nog bli lite extra på den stillastående cykeln i kväll.

 

  

Nu har det gått en stund sedan jag öppnade här och började skriva och det har ändrat sig sedan dess. 

Nu är alla moln borta med vinden och det är 2 plusgrader i skuggan.

Det blir måne och stjärnor ikväll också!

 

Dagens namn är: Markus, grattis till alla "Markusar"!

 

Ha en fin fortsättning på söndagkvällen, vi ses!

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards