oskmar

Alla inlägg den 24 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 24 april 2021 17:10

 

Mera moln idag, men en liten lucka ibland och blåsväder.  

 

 

 

Fy fasen va kallt det varit i dag!

Jag gick och hämtade ved vid tolvtiden och gjorde eld i spisen, det är inte klokt vilken skillnad det blev sedan förra helgen. Men å andra sidan är vi ju ganska vana vid rejäla bakslag. Om det inte var så kraftig blåst skulle jag svälja det hela utan att märka så mycket.

Det har inte varit många solglimtar i dag, inte som igår. Ingen nederbörd men mycket moln.

Just nu är det 3 plusgrader, lika hård blåst och mycket moln. Men sent igårkväll kunde jag berundra måne och stjärnor och njuta det.

 

Idag har det varit lugna gatan, jag har inte träffat någon, men pratat med Ann Chathrine och Malin per telefon.

 

Det är så kallt på nätterna så jag tycker att det stannat av i snödrivorna. Men jag har vågat mig på att bära bort snöspaden i dag.

Jag vet inte om jag ska våga mig på att kalla det för ett vårtecken, jag tror jag avstår för säkerhets skull. Sparken fick jag ju hämta igen när det hade snöat 15 cm. Nu har jag dragit iväg den igen. Får väl se hur det går?

Jag byter då inte till sommardäck förrän jag är riktigt säker, den tabben är redan provad och det hände 2 maj för ett antal år sedan, omkring 1 dm nysnö när jag körde till jobbet. Det var som att köra i såpa.

 

Just nu är det diskussion på radion, bland kd-väljare och det är knappast någon av dem som tycker att de kristna värderingarna finns kvar överhuvud taget numera. De som tycker mest illa om att det ändrats säger att det är Ebba B som stått för förändringarna och att KD är det parti som står längst till höger i dag.

Ja, det är mycket som har ändrats idag inom politiken och det finns nog planer på mycket mera, det hör man ju dagligen i medias rapporter om uttalanden från vissa.

Det går som en smitta genom hela den demokratiska världen.

Vi måste vara rädd om vår demokrati, den är föränderlig och till slut har vi inte mycket att säga till om. En dag kanske vi står med skägget i brevlådan och då är det försent. Det som kommer stegvis i små steg brukar inte vara så lätt att vrida tillbaka. Det har vi sett förr, det kostade både människoliv och förstörelse i mängder. 

 

Dagens namn är: Vega, grattis till dig som bär det namnet!

 

Se till att ha en alldeles förträfflig lördagkväll, vi ses! 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards