oskmar

Alla inlägg den 3 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 3 april 2021 16:29

 

De snöfria fläckarna växer och blir större och större. Men inte är det vackert i det här skedet.

 

  

 

Det sägs att trollen inte gillar solen, de spricker om solens strålar når dem.

Men i dag har det absolut varit riskfritt för trollen, solen har inte visat sig en minut ens.

När jag gick och tittade åt väster nyss så kan jag skönja en sol bakom en spricka i molntäcket. Kanske, kanske kommer den fram i kväll, det var så dags då, kan jag tycka.

Det har småregnat ett par gånger under dagen, men pyttelite. Det var ett par minusgrader i morse vid sextiden.

Just nu är det 6,4 plusgrader och började blåsa för en halvtimme sedan.

Konstigt nog har det varit lugnt under dagen- alltså ingen blåst.

 

Idag har det varit lungt på sjön, jag såg nyss en skoter utanför stranden här, de sökte nog Ran och Lena, när de inte såg någon bil där vände de och åkte i väg.

 

På nyheterna sa de nu för en stund sedan att vaccinatörerna står rustade och väntar på folk, i Stockholm, att de ska komma för vaccination, men de uteblir.

Då ska de inte klaga heller, men antagligen har de inte lust när det är påskafton. De har nu vaccin som de vill ska komma till nytta så vad jag kunde förstå hade de även upplyst om att det vara bara att komma.

 

I går var det faktiskt ett gäng på Käringholmen, ganska länge. De hade en jättestor brasa där för det var nog kallt. De hade solsken ibland, men det blåste hårt och rätt mot holmen, så brasan var nog nödvändig.

 

I dag har jag inte sett mera liv än den skoter jag såg nyss, det var i alla fall ett par minuter den stod där.

Det har varit lugna gatan hela dagen och inte hänt ett dugg mer än att jag fixat min mat, diskat och bläddrat litegrann på datorn och läst vad som händer i landet.

Det handlar mycket om ett visst parti nu som har bråttom att svärta ner Sverige och det mot bland annat andra länder, de måste väl ha hjälp med spridning av sitt skitsnack. Det är knepigt att man kan ljuga hur mycket som helst och ändå gå hem i vissa grupper.

Källkritiken lyser med sin frånvaro och man delar gärna det som är rena lögnerna.

 

Dagens namn är: Ferdinand och Nanna, grattis till er som heter så!

 

Ha en fortsatt bra påskafton, vi ses!

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards