oskmar

Alla inlägg den 9 april 2021

Av Elsa Mårtenzon - 9 april 2021 16:37

 

Grå gråare gråast...

 

  

 

I dag har det varit trist väder hel dagen. Det har nog snöat ca 10 cm, som nu töat ihop till nästan hälften. 

På eftermiddan har det inte snöat utan töat istället, vilket är åt rätt håll i alla fall. Blåsten håller i sig som den gjort i många dagar/veckor nu. Och taken lyser vita igen och det droppar hejvilt från dem. Hittills i vinter har det inte hängt några istappar från taken, det har inte varit den sorterns vinter i år tydligen.

Just nu är det 0,9 plusgrader och fortsatt grå himmel.

 

Jag har bland annat tittat på KU-förhöret av Lena Hallengren i dag. Inte hela tiden för det tog hela fem timmar. Att hon orkade.

Hon skötte sig riktigt bra, hon gjorde inte som en viss moderat för ca 30 år sedan, att hon bad någon veta hut.

Jag tyckte att hon kunde svara på frågorna utan att svamla bort det hela.

 

En del kvällar har jag ingen som helst ide' om vad jag ska skriva här och det här är en sån kväll. Andra kvällar skulle jag kunna skriva hur mycket som helst.

Men om man befinner sig hemma och inte träffar någon och det inte händer det minsta spännande, vad ska jag då skriva om?

Ibland behöver det inte hända nåt, då frossar jag i mina minnen och skriver om dem.

Men ikväll dyker inga minnen upp och inget särskilt har hänt. Så jag ger upp!

 

Dagens namn är: Otto och Otilia, grattis till er som heter så!

 

Ha en trevlig fredagkväll, vi ses!

 

PS Nu snöar det för fullt igen och blåsten har ökat. DS

 

 

 

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards