oskmar

Direktlänk till inlägg 30 november 2021

November 2021 11 30 kallt och vackert

Av Elsa Mårtenzon - 30 november 2021 19:57

 

Efter vägen mot Strömsund med solsken och tjusig natur.

 

Kallt och grinigt har det varit hela dagen och jag har frusit och gör det än.

Där jag har varit har jag fått se solen belysa de rimfrostade buskar och träd och det var så grant.

Det var omkring 18-19 grader kaltlt i morse och där omkring har det varit i dag.

Just nu är det 21,2 minusgrader och en grå/svart himmel när klockan har hunnit bli 21.40

 

 

Vintermotiv är inte mindre fina än sommarmotiv, tycker jag.

    

 

Malin och jag har varit i Strömsund i dag och kom till Dorotea vid femtiden.

Då gick vi in på My Way och beställde mat med oss hem. 

Freja hade dukat när vi kom och tänt ljus och det var så mysigt att ha så trevligt sällskap till middan. Speciellt för mig som är van att ha inget sällskap alls vid middagsbordet, bara ett korsord.

Sedan jag kommit hem har jag sett sju-nyheterna, halvåtta- nyheterna och nionyheterna, det har ju hänt en del under dagen som jag missat när jag inte haft tillgång till radion och TV:n, men nu har jag tagit igen en del sedan jag kom hem.

 

 

Tyvärr kommer det med lite av bilen också, men vi låtsas som att det inte syns.

 

Dagens namn är: Andreas och Anders, grattis till er som heter så!

Och grattis till Andreas, Gunnel och Björns son och Anders som är min son!

 

Ha en bra fortsättning på tisdagens kväll, vi ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 23 maj 17:56

  Halv sju i morse, ser lovande ut!      I dag har det varit som en riktig sommardag i juli, värme med 24-25 grader och sol från en klar himmel. Tack och lov har det blåst friska vindar från sydost, det gjorde ju att det gick att jobba i värm...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 22 maj 16:26

  Halv sju i morse, det ser lovande ut för resten av dagen.      En dag med strålande sol och mestadels stilla sjö som blänkt emot oss i solskenet. Hur fin dag som helst, mer kan man inte önska sig. Just nu är det 24,5 grader varmt på skugg...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 21 maj 16:42

  Åh, vad jag kommer att sakna den utsikten jag ser nu när jag tittar ut genom fönstret! Men vilken lycka, att jag haft tillgång till den i 45 år av mitt liv!!!                        Blött om rötterna för den tallen.    På för...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 20 maj 14:37

(Här skrev jag inget igårkväll, jag var för deppad för att ha lusten att göra det.)   Halv elva igårkväll, solen färgar himlen vackert rosa.      Natten mot i dag var betydligt svalare än de tidigare nätterna. Det har också varit svalt unde...

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards