oskmar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2022

Mars 2022 03 29 solsken

Av Elsa Mårtenzon - 29 mars 2022 18:15

 

Lite guldfärg på himlen lämnar solen efter sig innan den säger hej då för i dag.

    

 

Ja, nog har det varit solsken idag, men inte särskilt njutbart för uteliv. Det har blåst skitkallt hela dagen. Men solen har strålat som bara den!

Det var 14 grader kallt i morse och himlen var helt ren från moln. Under dagen har det inte varit mer än 2-3 minusgrader men blåsten förstörde solens verkan på värmen.

Just nu är det 5,8 minusgrader och några tunna smala molnslöjor längs horisonten i öster.

 

I dag har jag haft en riktig mysdag igen. Jag har varit till Dorotea och körde upp till malin och skulle be henne hjälpa mig med en sak. Och där blev jag kvar tills det var kväll och vi har haft så trevligt och trivsamt och dagen gick alldeles för fort.

Freja var hemma i dag för hon hade ont i halsen och hade legat och grinat i natt för hon hade ont i huvudet och halsen så det blev meddelande till frökan i morse att hon inte skulle komma i dag.

Men hon blev kryare och kryare allt efter som dagen gick och jag sa åt henne innan jag åkte hem, att nog mår du ganska bra nu.

"Ja, imorron ska jag gå på skolan", fick jag till svar. Freja gillar att gå i skolan och hon är ivrig att lära sig nya saker hela tiden.

Hon har pratat och pratat hela tiden i dag och visat mig och demonstrerat saker för mig hela dagen, Malin och jag fick inte en syl i vädret ibland.

Innan jag åkte hem sa Malin att dagen gått så fort.

Då sa Freja: "Ja, du har tur att jag varit hemma idag!"

Hon tog åt sig hela äran själv hon".

  

Jag blev ju så länge att Tim hann komma hem han också.

Det är hur tydligt som helst att killar och tjejar inte har riktigt samma intressen. Sedan han fikat gick han in på sitt rum och kom med tangentbordet till sin dator och föste Frejas alla grejer åt sidan litegrann och lyckades få plats vid köksbordet han också.

Han börjad klippa ut små lappar som han skrivit något på och tejpade på tangenterna och Malin frågade honom vad han gjorde. Jo, han höll på förbereda för ett nytt spel på datorn, sa han.

Till slut fick han så många frågor av oss så han blev less på oss och tog sina grejer och flyttade in på sitt rum.

Och då var det dags för mig att tänka på hemfärden, glädjande nog så tyckte Freja att jag skulle stanna längre. Hon hade inte tröttnat på mig, men jag åkte nog iväg ändå efter att ha varit borta sedan halv elva så var det dags.

Tusen tack snälla Malin, Freja och Tim för en mysig tisdag!

 

Dagens namn är: Jonas och Jens, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra tisdagkväll, vi ses!

 
 
Ingen bild

Malin

30 mars 2022 19:46

Tack själv farmor för en jätte mysig dag igen!!! 🥰

Elsa Mårtenzon

6 april 2022 16:36

Hoppas att ni haft en mysig dag i dag också och att den gör nytta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 25 april 15:58

  Det fanns en liten blå glipa i mitt på dagen, men den försvann illa kvickt igen.      Det var vitt på taken och på backen i morse igen, vintern håller i sig, men jag är beredd nu att säga, "Vinter adjö" nu. Det har varit plusgrader under ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 24 april 16:46

  Så här ser det ut just nu när klockan är fem, något glesare mellan flingorna och mycket små flingor, de syns knappt.        Ja, inte var det så att jag jublade i morse när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg vit på taken igen och det sn...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 23 april 16:23

  Halv tio igårkväll var det klar himmel och fullmåne, annat är det nu när det snöar hej vilt.      Burr va kallt det är! Det var 8 grader kallt halv tolv igårkväll och kallt i morse så klart. Det har varit kallblås´n i dag också och inte p...

Av Elsa Mårtenzon - Måndag 22 april 17:51

  Halv åtta i morse och det ser lovande ut på väderfronten.      Kalasväder i dag, solsken från en klarblå himmel, men kallblåst idag också! Under natten var det 7-8 minusgrader och riktigt frusen mark i morse. Solen har tyvärr inte orkat...

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 21 april 16:26

  Klockan nio igårkväll lyckades jag fånga månen, det var svårt att hitta en bra bild när jag inte ville gå ut i kallblås´n. Jag hade fel förra veckan när jag skrev att den var på nedåtgående, det var tvärtom, den hade bytt läge och det tänkte ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards