oskmar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2022

Maj 2022 05 08 Kallt och blåsväder

Av Elsa Mårtenzon - 8 maj 2022 17:14

 

Snön rinner bort trots det kalla vädret.

          

Samma sorts blåsväder i dag som i går och lika kallt i dag som igår.

Men det är bara att vänta på bättre tider, vi har det inte värst, inte på långa vägar.

Det var en klar himmel i morse klockan sex, men det blev ändring på det ganska snart. Efter det har det varit lite blandat, en liten snutt sol och lite moln på det, omväxling förnöjer, eller? Några små snöskurar har det också varit, ett par gånger.

Just nu är det 5,3 plusgrader och moln överallt därovan med lika mycket blåst, nästan.

 

Men snart så kan jag lägga ut bilder som den här!

 

I dag har jag haft sällskap halva dagen, Maria har varit här.

Det hade inte fungerat med bilderna så hon var tvungen tänka om och ta itu med det på ett annat sätt. Hon skulle ta med sig materialet till jobbet i morron där det finns bastantare grejer, vi får hoppas att det löser sig då.

 

För övrigt har vi fått läsa lusen av Putin och det har vi gjort rejält och vi var helt överens.

 

När hennes extra jobb är klart ska jag göra upp med henne för allt arbete hon gjort och det är inte lite hon får slita med, på grund av mig, trots denna usla väg att färdas på.

Dessutom är jag väldigt glad att hon har varit ut och rivit ner veden i vedboden som jag inte längre kunde nå. Nu slipper jag gruva mig för att hämta veden.

Tack Maria!

 

Nu ska jag avsluta med lite rolig otrolig fakta igen:

 

"Under 1700-talet betraktades kirurgisk verksamhet som ett så smusigt hantverk att det var helt meningslöst att tvätta sig om händerna före en operation."

Oj, herrejösses! Var det någon som överlevde en operation då? Det kan man verligen fråga sig, så snuskiga som de var på den tiden.

 

Dagens namn är: Åke, grattis till alla med det namnet!

 

Ha en bra söndagkväll, vi ses och hej då!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards