oskmar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2023

Maj 2023 05 08 sol och ganska varmt

Av Elsa Mårtenzon - 8 maj 2023 16:36

 

Halv tio i gårkväll, fina moln.

    

I dag har det varit ganska varmt, det är nog varmaste dagen hittills, absolut.

Det var lite grumligt på himlen från morron men sedan blev det riktigt soligt och grant.

När jag var upp på övervåningen nyss så såg jag att isen har släppt fram vattnet närmast stranden, så det har gått lite framåt med våren nu. Jag tror inte att det var minusgrader under den gångna natten, det är svårt att ha den kollen nu när båda mina termometrar nås av solan när den går upp och nu går den upp före mig, tidigt.

Just nu är det 15,3 plusgrader i skuggan och solen skiner. Det är lite tunna molnslöjor här och där. Sjön har fått en betydligt mörkare färg den här dagen.

  

Jag har varit ute och krattat i dag och behövde varken jacka eller handskar, det var riktigt skönt att jobba ute idag.

Jag har krattat runt de snödrivor som ligger kvar ännu och jag tänker ta det allt eftersom snön tinar nu. Det går inte vänta tills allt tinat bort för det är mycket snödrivor kvar ännu.

 

Krattning pågår...

  

Debatten i Agenda igårkväll var stundtals väldigt högljudd och mycket prat i munnen av den som är rädd för att inte höras tillräckligt. Och det vet ju väl de flesta vilka det är vid det här laget, som försöker smyga på oss sånt som gör att vi kommer likna vissa andra länder ifall de får hållas. Det var ju endast när kulturpolitiken var ämnet som en av hans "vänner" tog till orda och höjde rösten. De andra två var sååå eniga med vederbörande.

Ja, vad ska man göra när man sålt sin själ för att komma högst och främst?

Och sänkningen på drivmedel som Tidöpartierna var överens om igår, det tror inte drivmedelsföretagen på sägs det i dag, det kan till och med bli dyrare diesel säger de.

Ja, ropa inte hej förrän ni kommit över bäcken, säger jag!

  

 

Dagens namn är: Åke, grattis till er som bär det namnet!

 

Det namnet har förekommit i Bellvik, Åke Näsström, han begav sig i sin ungdom till USA och där blev han kvar.

 

Ha en bra fortsättning på måndagkvällen, på återseende!

 

Hej då och njut av värmen så länge vi har den!

  och solen!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa Mårtenzon - Lördag 18 maj 16:52

  Så här ser det ut just nu på himlen, fina moln.      En dag till med sommarvärme, det är bara att hoppas nu att vi inte gör bort sommaren redan i maj. I dag har det kommit mer och mer moln under dagen och nu är det ganska mycket på himlen...

Av Elsa Mårtenzon - Fredag 17 maj 17:37

  Halv sju i morse, isen ligger kvar men solen är på god väg och högt på himlen redan.        Mörka moln på morron men de försvann varenda ett.      Hemma igen!    Vilken sommardag det varit och är fortfarande, och Bellvikssjön ha...

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 16 maj 15:32

  Halv sju i morse och inte var det mycket moln, eller?      Är det verkligen sant? Att vi har så varmt och soligt i dag också, ja, det är sant! Som en riktig sommardag, 24-25 grader varmt när jag tittade. Det är hälsosamt för både kropp ...

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 15 maj 17:50

        Perfekt väder i dag, men jag min dumming har varit inne hela dagen ändå! Solen har gassat på från tidig morron och fram tills nu, och det ser ut att fortsätta. Ett tag idag var det nära 25 grader när jag kollade. Nu har isen på...

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 14 maj 16:52

  Sommargardinerna på plats och den mesta snön är borta på gården.    Vilken solskensdag! Det har varit 23-24 grader varmt och solsken från tidiga morgonen. Äntligen kom den efterlängtade majvärmen! Det har verkligen tagit på snön och isen ...

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards