oskmar

Alla inlägg den 1 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Onsdag 1 maj 17:39

 

Solsken och fina fluffiga sommarmoln på första maj!

    

Sköna maj välkommen till vår jord igen!

    

En superhärlig första maj har det varit med närmare 20 grader varmt mitt på dagen och solsken.

Just nu är det 14,5 grader varmt när klockan är kvart i sex på kvällen. 

Det har blivit lite moln nu men fullt solsken ändå, men fina moln.

      

 

Solen strålar allt den orkar!

    

I dag har jag haft besökare i tre omgångar, redan klockan tio i morse kom Lovisa, Edvin och Laila. Lovisa hade kört till Hoting på morron för att jobba, men när hom kom dit var det ingen där, det var ju helg och det hade hon missat.

 

Edvin jobbar och står i hela tiden...

    

 

När de åkt härifrån så kom Nils Gunnar och Ingrid, då var det dags för elvakaffet, vi tog oss en rätt så lång pratstund innan även de begav sig härifrån.

 

    

Jag hade slängt ut sängkläderna och skulle städa sovrummet i dag, men jag hann inte bli klar förrän Edvin kom tillbaka med både sin mamma och mormor.

Han är kvick som en liten vessla nu och på upptäcksfärd hela tiden, det är så roligt att sitta och titta på hans framfart, men mamma och mormor har bråttom att bromsa honom, men då ändrar han snabbt rikting till ett annat ställe.

Men jag, bara sitter där skrattar åt hans småhyss och låter mig roas av

lill´spjuvern.

 

Mamma ä´ bäst!

      

 

Och hur gick det med städningen av sovrummet då, ja, det blev bara dammsugningen och sängen som blev klar, fortsättning följer i morron.

 

Dagens namn är: Valborg, grattis till er som bär det namnet!

 

Ha en fin fortsättning på första majkvällen, vi ses!

 

Så här ser det ut just nu...

Hej då!       

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards