oskmar

Alla inlägg den 23 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 23 maj 17:56

 

Halv sju i morse, ser lovande ut!

    

I dag har det varit som en riktig sommardag i juli, värme med 24-25 grader och sol från en klar himmel. Tack och lov har det blåst friska vindar från sydost, det gjorde ju att det gick att jobba i värmen ändå.

Just nu är det 23,5 grader varmt och solsken från en klarblå himmel, lika friska sydostliga vindar nu som idag.

Det är nästan så man bävar för att vi gör bort all sommarvärme nu i maj och att  den finns inte när det blir juni och juli och det vill man ju inte.

    

 

I dag har jag inte haft tid med sjöronden och har ingen aning om den stigit eller stoppat flödet.

    

I går hade jag så ont i min "gammelrygg" så jag kunde inte göra nånting, men idag tycker jag nog att jag gjort rätt för mig.

Det började inte sååå bra redan på tidiga morron, men blev bättre och bättre och med ett par alvedon så har jag kunnat göra veckostädningen och varit ute och kratta ihop en hel del singel, som borde ligga på vägen men har hamnat på "hägna" men nu det ser bättre ut.

"Då segt börj å håll då håll det länge", brukade mamma säga och det verkar stämma.

  

Så kan jag meddela, att jag hatar singel och krossat grus!     

Det har jag krattat och plockat och fraktat undan i 38 år nu. Det gick lättare när vi var två om jobbet, men ensam och med fler och fler år på nacken så har det blivit tyngre och tyngre.

Men sånt är livet, man ska göra rätt för sig och därmed jämt!

  

Nu ska jag bara vara lat!  

Just nu, solen skiner och kastar sitt sken över gården!

      

Dagens namn är: Desederia och Desirée, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra torsdagkväll, vi ses!

 

Hej då!

    

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards