oskmar

Alla inlägg den 21 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Tisdag 21 maj 16:42

 

Åh, vad jag kommer att sakna den utsikten jag ser nu när jag tittar ut genom fönstret!

Men vilken lycka, att jag haft tillgång till den i 45 år av mitt liv!!!

        

 

         

 

Blött om rötterna för den tallen.

  

På förmiddan var det moln över hela himlen samt en lite sval morron. På eftermiddan och nu är det hur vackert som helst och 19 grader varmt. Bilderna visar hur vinden ligger still och bjuder på en så blank sjö att jag blir tårögd.

Just nu är det som bilderna visar, alldeles nytagna! Kan man annat än vara tacksam?

    

 

Ett båthus som står blött till.

  

Jag har varit till Dorotea och handlat i dag och har haft förmånen att köra en väg utan gropar, tills det kommer regn i alla fall. Men har man inte större problem än så, ja, då är man lyckligt lottat.

Jag har nämligen radion intill mig och hör nyheter från de krigshärjade länderna. När ska de stackars utstta få slippa kriget?

  

Jag hade tänkt kratta litegrann sedan jag kom hem från Dorotea men av det blev det intet, tyvärr. Jag har inte gjort ett dugg nytta i dag, mer än satt om två krukväxter.

Jag gick sjöronden i alla fall för att se hur mycket sjön stigit sedan igår och det bara ökar på hela tiden nu. Och än är inte kulmen nådd sägs det.

Laila har nyss varit förbi med posten och hon visade de bilder hon tagit igårkväll och där såg jag att myren ovanför Näset nu är mer eller mindre en sjö.

 

Från min sjörond.

  

 

Dagens namn är: Konstantin och Conny, grattis till er!

 

Namnet Konstantin har funnits i Bellvik, nämligen

Elias Konstantin Rönnberg, född 1835 i Nybäcken, gift med Kristina Erika, 1835 i Bellvik. I familjen föddes, hör och häpna, 17 barn.

Detta var min mors morföräldrar och trots att hon fött 17 barn levde hon till 89 år och 18 år längre än sin gubbe Konstantin, krutgumma, men snäll sa mamma.

 

Ha en fortsatt fin tisdagkväll, vi ses!

 

Måndagkväll, tio minuter i tolv.

Hej då!        

 

 

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards