oskmar

Alla inlägg den 9 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Torsdag 9 maj 16:00

 

Så här grått är det hos mig just nu, men snön krymper mer och mer.

      

Dagen har inte bjudit på en enda solstråle idag, jag har sett regnskurar bland bergen, möjligtvis har de smugit sig hit också.

Och nu var jag ut och kollade och visst har det regnat här också, det syns tydligt på bilen och brostegen. Jag har hållit mig inomhus hela dagen och inte känt av regnet.

Just nu är det 5 plusgrader och fortsatt helgrå himmel.

 

Det har faktiskt blivit flera och större snöfria fläckar sista dagarna, och det är ju bara på sin plats när vi är så pass långt in i maj månad.

    

I dag kom Nils Gunnar och Ingrid och jag fick sällskap till elvakaffet.

De skulle sedan till Dorotea och handla så Ingrid tog med sig mitt armbandsur och fixade nytt batteri åt mig, jag har tittat på min vänstra arm stup i kvarten för att se hur mycket klockan var. För tänk om jag missat några minuter, då kanske jag inte kan hålla mitt stränga schema. Förfärligt!

      

  

Tittut, säger Edvin.

  

Och jag som var bjuden på Frejas 11-årskalas i morron och har gått och längtat.

Men på eftermiddan ringde Malin och sa att vi var tvungna att skjuta på det  till nästa helg för Tim var sjuk. Han har feber och jätteont i skallen och har blött näsblod som en stucken gris i dag. Det vill jag absolut inte ha, inte ens om jag får betalt, synd om Tim och synd om Freja som också gått och längtat till sin stora dag, för att inte tala om hur synd det blev om mig.       

 

Här låg all snö kvar...

  

Men det var värst vad J Åkesson har varit osynlig och tyst sedan hans trollfabrik kom i dagen.

I dag var det en till SD:are som blev tvungen att bekänna färg, så sent som i april blånekade han till att det fanns några trollfabriker.

Åkesson har nog tagit på sig offerkoftan och krupit under täcket. Han har väl satt hoppet till att det bara ska blåsa förbi.

   

Dagens namn är: Reidar och Reidun, grattis till er!

 

Ha en riktigt skön och avkopplande fortsättning på "flygardagen"!

 

11 år i morron, jag smyggrattar litegrann i dag redan!

    

Hej då!     

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards