oskmar

Alla inlägg den 12 maj 2024

Av Elsa Mårtenzon - Söndag 12 maj 14:44

 

Dimman svävar över sjön som på en augustimorron, men det är ju maj månad nu, har den gått vilse?

    

Under natten regn och på morgonen dimma över sjön. Blir det värme nu som utlovats så kommer grönskan som ett brev på posten, även här!

Jag är urless på de gråbruna färgerna nu, men den som väntar på något bra väntar aldrig för länge.

Det har inte varit solsken i dag mer än högst några minuter, den visade sig bara för att retas litegrann, hittills, för klockan är bara strax före tre på eftermiddan, jag förbereder nu för att återkomma senare.

 

Solen gör försök att komma fram.

  men det blev mera moln än sol av det hela.

 

Riktig skjorta dagen till ära!

    

 

Just nu när klockan är halv åtta är det 12,5 grader varmt och lite blått här och där på himlen, det verkar gå åt rätt håll när det gäller vädret.

 

Långt ifrån grönt på backen, men det kommer!

  

Hemma igen, jag har varit på Knackaitorpet för uppvaktning på Anders födelsedag.

Jag lejde Lovisa att fixa min uppvaktning, Anders är svår att uppvakta så hon fick uppdraget av mig och jag betalar, enkelt och bra.

Samt hade Lovisa gjort en jättegod tårta till efterrätt som jag ska fråga receptet på.

Underhållningen, den stod lille Edvin för, han har kommit på mycket nytt mellan varje gång jag träffar honom och nu far han fram som en oljad blixt.

 

Här kör han med en köksstol så det bara ryker.

    

Ja, det var vad som hänt i min närhet i dag och nu ska jag se på nyheterna.

 

Dagens namn är: Charlotta och Lotta, grattis till er!

 

Ha en fortsatt bra söndagkväll, vi ses!

 

Nää, det blev inget solsken idag, men i morron kommer både sol och värme, sägs det!

  Hej då!    

Presentation

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards